Za klamání klientů dostala společnost OVB pětimilionovou pokutu od ČNB

Pětimilionovou pokutu dostala společnost OVB od České národní banky. Upozornila na to MF Dnes. Finanční poradci společnosti podle deníku v letech 2010 až 2013 lhali svým klientům, když jim prodávali investiční životní pojištění jako spoření. Společnost pochybení odmítá.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Padesátikoruny | Foto: Tomáš Adamec

„Společnost OVB v období od září 2010 do února 2013 jako pojišťovací agent při výkonu zprostředkovatelské činnosti v pojišťovnictví používala klamavé obchodní praktiky,“ uvedla na svých webových stránkách Česká národní banka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na co si dát pozor při využívání služeb finančních poradců, říká šéfredaktor serveru Měšec Dalibor Chvátal

Rozhodnutí o udělení pokuty padlo už loni v listopadu. Společnost OVB ale proti němu podala rozklad. Ten ale ČNB včera zamítla a udělení pokuty potvrdila.

Společnost rozhodnutí České národní banky respektuje a pokutu zaplatí, i když s tím nesouhlasí.

„Nás velmi mrzí, že Česká národní banka nepřihlédla k celé řadě argumentů, které jsme během správního řízení uváděli. Více než polovina stížností, které Česká národní banka prošetřovala, se týkala smluv uzavřených našimi bývalými poradci, kteří přešli ke konkurenci nebo již ukončili svoji činnost. S některými dokonce vedeme soudní spory,“ řekl mluvčí OVB Jiří Reichl.

Firma od centrální banky dostala takto vysokou pokutu už podruhé. Před třemi lety to byly dva miliony za chyby při nabízení investic.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme