Za klamavou reklamu nese odpovědnost ten, kdo ji vyrobil, i ten, kdo ji šíří, prohlásil úřad ombudsmana

Za reklamu a její obsah nese odpovědnost nejen její zadavatel a zpracovatel, ale i ten, kdo ji šíří. Upozornil na to v tiskové zprávě Úřad veřejného ochránce práv. Podle něj se tak má při případných porušeních zákona správní řízení týkat i šiřitele reklamy.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Reklama na rychlokurz cizích jazyků | Foto: Jan Řápek

Úřad reagoval na stížnost, která se týkala reklamy na přípravek proti křečový žilám. Tu šířil celostátní deník, reklama ale obsahovala pouze telefonní číslo, na kterém se dalo zboží objednat.

Podvodné reklamy: extrémně rychlé hubnutí, přípravky na léčení nebo rychlokurz jazyků

Číst článek

„Není pochyb, že uvedená reklama byla nekalou obchodní praktikou. Nabízený přípravek budil dojem, že jde o léčivo garantující trvalé vyléčení křečových žil, ačkoli šlo pouze o kosmetický přípravek. Chyběla také informace, kdo je za distribuci přípravku odpovědný, u koho je možné přípravek reklamovat, odstoupit od smlouvy nebo řešit jakékoli nedostatky přípravku,“ prohlásil o reklamě zástupce ombudsmanky Stanislav Křeček.

Magistrát hlavního města Prahy, který se podnětem na reklamu zabýval, se ale zajímal pouze o zadavatele reklamy, a ne o jejího šiřitele. I ten má přitom za reklamu odpovědnost.

„Ani samotná tištěná média si ne vždy uvědomují, že za obsah reklamy spoluzodpovídají a mohou být za závadnou reklamu rovněž potrestána,“ uvedl ve zprávě úřad.

S vydavatelem zmiňovaného deníku zahájil magistrát správní řízení. Vydavatel sice od zadavatele měl „Slib odškodnění“, v němž zadavatel označil reklamu za pravdivou. Podle magistrátu takové prohlášení na vyvinění se z odpovědnosti ale nestačí.

mos Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme