Zahrádkáři vyrážejí na jarní nákupy. Hobbymarketům začala hlavní sezona

Sazenice, květiny nebo třeba nářadí. To je nejčastější zboží, pro které vyrážejí zahrádkáři do hobbymarketů. Hlavní sezóna pro pěstitele a kutily totiž s jarem začíná. Za nákupy nejčastěji utratí 5 až 10 tisíc korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zahrádkáři vyrážejí do hobbymarketů na jarní nákupy

Zahrádkáři vyrážejí do hobbymarketů na jarní nákupy | Foto: Filip Jandourek

„Do zahrady jsme si koupili osení. Co jiného? Nějaké kytičky, ale ty kupovala žena, s tím já nemám nic společného.“

Letošní jarní zahrádkářský nákup nakládá do svého auta starší manželský pár v jednom pražském hobbymarketu. Parkoviště je tu plné nadšených zahrádkářů.

„Koupila jsem macešky. Jsou výborné, krásné, malinkaté,“ pochvaluje si svůj nákup další zákaznice.

To, že mají čeští zahrádkáři na začátku jarní sezóny největší zájem o květiny, potvrzuje i vedoucí obchodu v pražském zahradnictví Jan Chládek:

Přehrát

00:00 / 00:00

Hobbymarketům a zahradnictvím začala se začátkem jara hlavní sezona. Tématu se věnuje redaktorka Barbora Kladivová

„V současné době, kdy začíná sezona, tak jsou ty předjarní květiny, jako jsou macešky nebo petrklíče a primulky.“

Pro takové zboží zamíří podle Jana Chládka o víkendech do jejich zahradnictví i tisícovky zákazníků. V průměru u pokladny za svůj nákup zaplatí 550 korun. Se stoupajícími teplotami venku ale podle něj budou stoupat i útraty zákazníků a to až na 700 korun za jeden nákup.

Zahradnictví tak od března do půlky května posiluje nejen dodávky květin, sazenic a zboží pro kutily, ale i počty pracovníků. „Posilujeme o sezónní pracovníky, někdy i brigádníky,“ dodává Chládek.

Obrat hobbymarketů ročně dosahuje 30 mld.

O 10 procent navýšil počet zaměstnanců i specializovaný obchod pro zahrádkáře a kutily. V jeho obchodech nakupují se začátkem sezony zákazníci hlavně to, co zahrady na jaře potřebují nejvíc. Tedy zeminy, substráty nebo hnojiva.

Zájem je ale i o zahradní techniku. Za takový nákup ale chalupáři vydají z peněženek víc peněz. „Průměrný nákup se letos pohybuje na úrovni 3 tisíc korun na zákazníka,“ říká marketingový ředitel obchodu Aleš Hrouda.

To, že jsou Češi kutilové a zahrádkáři, potvrzují i tržby hobbymarketů. Obrat sedmi řetězců se zbožím pro dům a zahradu, které působí na tuzemském trhu, dosahuje každým rokem přibližně 30 miliard korun.

Zahrádkáři vyrážejí do hobbymarketů na jarní nákupy | Foto: Filip Jandourek

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme