Zájem diváků o MS v biatlonu předčil očekávání, prodalo se už přes sto tisíc vstupenek
Pořadatelé mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě, které začalo včera, prodali na všechny dny dopředu už přes 110 tisíc vstupenek. To je o 30 tisíc víc, než očekávali. Zájem o mistrovství nemají jenom diváci, ale i sázkaři.
Mistrovství světa v biatlonu se v Česku koná poprvé. Investice, převážně do staveb, se pohybují kolem 280 milionů korun. Na celé mistrovství pak pořadatel, kterým je Český svaz biatlonu, vyčlenil 180 milionů korun.
Už od včerejšího dne přitahuje šampionát v biatlonu velké množství fanoušků, a to převážně z Česka. Právě diváci by měli podle prezidenta Svazu Václava Fiřtíka tvořit nemalou část příjmů. Peníze očekává také z reklamy, protože popularita tohoto sportu stále roste.
„Zejména popularita toho biatlonu vede k tomu, že tady máme čtyři televizní společnosti, je tady tolik kabelů natažených, že člověk si řekne, že bychom tady mohli otočit celý svět možná,“ uvedl.
O sportovní událost se zajímají také sázkaři. Například společnost Tipsport přijala k dnešnímu dni sázky ve výši jednoho milionu korun. Nejvíce se až do včerejšího bronzu české smíšené štafety podle mediálního zástupce Tipsportu Michala Peterky sázelo v kurzu 1,7:1 na to, že Česko získá alespoň jednu medaili.
A třeba konkurenční Fortuna pak za celé mistrovství podle svého mluvčího Petra Šraina očekává vklady v celkové hodnotě 15 milionů korun.
Z pohledu sázek se mistrovství světa v biatlonu určitě nevyrovná tradičním sportovním událostem, jako jsou mistrovství světa v ledním hokeji nebo ve fotbale. Na tyto akce se sázky podle firem pohybují v řádu několika set milionů korun.
Biatlonové mistrovství světa ale odborníci přirovnávají k jiným šampionátům podle jeho rozsahu, trvá totiž skoro 14 dní.