Zájem o ojetá auta roste, loni se jich do Česka dovezlo přes 126 tisíc

Zájem Čechů o ojetá auta roste. O procento – na více než 126 tisíc vozů – se oproti předchozímu roku zvýšil počet ojetých aut dovezených ze zahraničí a i autobazary hlásí nárůst prodejů. Mezi neprodávanějšími značkami jsou tradičně auta mladoboleslavské Škody. Poptávka po starších autech bude podle odborníků růst také letos.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vozidla v autobazaru

vozidla v autobazaru | Foto: Ondřej Jánoška

Dovoz aut vzrostl po dvou letech. Zatímco v roce 2012 se do Česka přivezlo zhruba 124 tisíc aut, loni se import zvýšil zhruba o dva tisíce. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dovozům nahrává, že na zdejšímu trhu chybí dostatek mladších ojetých aut vyrobených v Česku a dovoz starších aut nepřispívá k obnově přestárlého vozového parku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Situaci na trhu s ojetými auty přiblížil redaktor Jan Beneš

„Do těch deseti let se dováží zhruba 60 procent a vlastní trh si negeneruje dostatečný počet ojetých automobilů. Z 290 tisíc prvně registrovaných osobních automobilů tvořily ojeté osobní automobily víc než 43 procent a z toho téměř 40 procent bylo starších deseti let,“ podotkl Trunkl.

Některá dovezená auta skončí v autobazarech. Tam jsou však většinou ojetá auta, které byla vyrobena na českém trhu. I bazarům v loňském roce výrazně vzrostly prodeje.

Například společnost AAA Auto loni od ledna do listopadu prodala v Česku téměř o osm procent více aut než předloni.

„Za růstem stojí celková ekonomická situace, která vede lidi k rozumnějšímu uvažování o investicích do automobilů. Už si dokážou lépe spočítat, jak rychle ztrácí hodnotu nový vůz, a proto si místo něj koupí zánovní, ojetý, jehož cena nebude klesat tak dramaticky,“ vysvětlila generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Nejvíc se dováží škodovky

Tato společnost loni zvýšila odbyt také na zahraničních trzích. Dvouciferným tempem rostly prodeje na Slovensku a v Rusku.

Firma není jedinou na českém trhu, která těžila z větší poptávky. Prodeje se zvýšily třeba i konkurenční společnost Auto Esa. Meziročně téměř o dva tisíce aut. Podle ředitele strategického rozvoje Pavla Foltýna k tomu přispěla dlouhodobá stagnace prodejů nových vozů, lidé jsou prý méně ochotní do nových aut investovat.

„A to hlavně v České republice, kde prioritou je hlavně investice do bydlení,“ uvedl s tím, že zatím nevidí důvod, aby se tento trend nějak výrazně měnil.

První místo v dovozech si loni udržela domácí Škoda Auto s více než 25 tisíci vozy. Na druhou příčku se dostal Volkswagen, třetí byl Ford.

Trh s ojetinami v Česku | Foto: ČTK

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme