Zamlčování údajů, špatné reklamace. Inspekce rozdala e-shopům pokuty za 1,3 milionu

Provozovatelé internetových obchodů dostali od České obchodní inspekce (ČOI) za porušení předpisů v letošním 1. čtvrtletí 250 pokut za 1,3 milionu korun. Nejvyšší pokutu dostaly e-shopy Kasa.cz a Anglickeobleceni.cz. Kontrolou inspekce neprošlo 85 procent internetových obchodů, o dvě procenta meziročně více. ČOI se při kontrolách zaměřuje na rizikové obchody. Inspekce to uvedla v tiskové zprávě.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce | Foto: Martin Svozílek

Nejvyšší pokuty inspekce dala portálu Anglickeobleceni.cz v celkové výši 130 000 korun za nepravdivé informování spotřebitele o jeho právech. E-shop Kasa.cz dostal pokutu 50 000 korun za porušení povinnosti poskytovat zákonné informace o výrobku, včetně neuvedení návodu v českém jazyce a www.mt-nabytek.cz sankci ve výši 50 000 korun za nevyřízené reklamace.

Skrytá identita. Kontroloři České obchodní inspekce budou moci používat krycí doklady

Číst článek

Z 315 kontrol zjistila inspekce pochybení ve 269 případech. „ČOI tento stav mimo jiné přisuzuje nedostatečné znalosti provozovatelů e-shopů v oblasti změny zákona o ochraně spotřebitele, která od února 2016 obchodníkům ukládá také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

ČOI aktivně vyhledává potenciální rizikové internetové obchody a provádí jejich kontrolu. „Proto i z tohoto důvodu nelze považovat uvedené procento zjištění za ukazatel stavu elektronického obchodování v Česku," dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Ve 170 případech používali prodejci nekalé obchodní praktiky a klamavé konání. Provozovatelé prodeje zboží přes internet nejčastěji uvádí nepravdivou nebo pravdivou, ale zavádějící informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, uvádí inspekce. Ve 166 případech šlo o porušení ustanovení, kdy prodávající má povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme