Zamlčování údajů, špatné reklamace. Inspekce rozdala e-shopům pokuty za 1,3 milionu

Provozovatelé internetových obchodů dostali od České obchodní inspekce (ČOI) za porušení předpisů v letošním 1. čtvrtletí 250 pokut za 1,3 milionu korun. Nejvyšší pokutu dostaly e-shopy Kasa.cz a Anglickeobleceni.cz. Kontrolou inspekce neprošlo 85 procent internetových obchodů, o dvě procenta meziročně více. ČOI se při kontrolách zaměřuje na rizikové obchody. Inspekce to uvedla v tiskové zprávě.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká obchodní inspekce | Foto: Martin Svozílek

Nejvyšší pokuty inspekce dala portálu Anglickeobleceni.cz v celkové výši 130 000 korun za nepravdivé informování spotřebitele o jeho právech. E-shop Kasa.cz dostal pokutu 50 000 korun za porušení povinnosti poskytovat zákonné informace o výrobku, včetně neuvedení návodu v českém jazyce a www.mt-nabytek.cz sankci ve výši 50 000 korun za nevyřízené reklamace.

Skrytá identita. Kontroloři České obchodní inspekce budou moci používat krycí doklady

Číst článek

Z 315 kontrol zjistila inspekce pochybení ve 269 případech. „ČOI tento stav mimo jiné přisuzuje nedostatečné znalosti provozovatelů e-shopů v oblasti změny zákona o ochraně spotřebitele, která od února 2016 obchodníkům ukládá také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

ČOI aktivně vyhledává potenciální rizikové internetové obchody a provádí jejich kontrolu. „Proto i z tohoto důvodu nelze považovat uvedené procento zjištění za ukazatel stavu elektronického obchodování v Česku," dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Ve 170 případech používali prodejci nekalé obchodní praktiky a klamavé konání. Provozovatelé prodeje zboží přes internet nejčastěji uvádí nepravdivou nebo pravdivou, ale zavádějící informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, uvádí inspekce. Ve 166 případech šlo o porušení ustanovení, kdy prodávající má povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme