Zavedení elektronického mýtného zdraží autobusovou dopravu
Shodují se na tom dopravci i představitelé profesních svazů. Například jen za cestu z Prahy do Brna zaplatí cestující až o 20 procent více než dosud. V Česku by se mýtné dotklo, jak vysvětlil viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák, nejen dopravců, ale i krajů, které část ceny za ujetý kilometr ve veřejné dopravě dotují.
"V dopravní obslužnosti České republiky je dnes asi 6 550 autobusů, najíždíme hodně přes 300 milionů kilometrů a v těch střediscích jako je Praha, Brno, Ostrava, Olomouc a další krajská města se využívají dálnice a především silnice 1. třídy. Čili to by byl velký problém po 1. 7. příštího roku. U těch dálnic bych to kromě Prahy a možná Brna tak závažné, ale všude jinde, jakmile naskočí silnice 1. třídy, je to vážný problém. A kraje ty peníze nemají," připomněl Hanák.
Dopravci budou zítra o mýtném pro autobusy jednat s ministrem dopravy. Podle viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jaroslava Hanáka by se dala situace řešit buď symbolickým poplatkem, který by se vracel krajům, nebo zachováním dálničních známek pro autobusy.