Zimní letový řád Praze přináší spojení se 17 novými destinacemi v 10 zemích

Dálková linka do Pekingu je nejvýraznější novinkou zimního letového řádu na pražském Letišti Václava Havla. Ruzyně má přes zimu přímé spojení s 97 destinacemi v 38 zemích. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jejich počet zvýšil o sedmnáct. Může za to i lepšící se hospodaření Českých aerolinií (ČSA). Novým letovým řádem se letecká doprava řídí ode dneška.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ČSA, České aerolinky, ocas letadla

ČSA, České aerolinky, ocas letadla | Foto: CSA

České aerolinie rozšíří v zimě nabídku o sedm pravidelných linek. Jsou mezi nimi destinace, kde se aerolinkám dařilo přes léto.

„To je případ linek do Boloně, Benátek a (dánského) Billundu. Kromě toho přidáváme nově i v zimním letovém řádu destinace Nice, Almaty a Jerevan, které jsme v loňském zimním období nelétali,“ prozrazuje ředitel ČSA pro obchod a marketing Ján Tóth.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jaroslava Skalického o nových linkách ČSA v zimním letovém řádu

Aerolinky mají za sebou úspěšnou letní sezonu, přestože z 18 ohlášených nových linek pět prodělečných zrušily. „To je případ Atén. Kdo mohl očekávat, že se řecká ekonomika dostane do stavu, ve kterém se nachází,“ vysvětluje Tóth.

Už v pololetí ČSA vykázaly zisk skoro 13 milionů korun, který přes léto ještě zvýšily. Pomohly jim v tom i nízké ceny leteckého paliva.

„ČSA vykázalo zlepšení jak vytíženosti letů, tak průměrných cen. Přestože jsme zlevňovali, byli jsme schopni průměrné tarify navýšit,“ vysvětluje obrat v hospodaření firmy Ján Tóth.

Jídlo a pití zdarma už bude v ČSA jen v business třídě. Kromě linek do Soulu a Almaty

Číst článek

Letecký expert: ČSA se probraly z kómatu

Vedoucí katedry letecké dopravy na Vysoké škole obchodní v Praze Jindřicha Ploch přirovnává současný vývoj v ČSA k situaci, kdy se pacient probral z kómatu.

„Je to výsledek strukturálních změn, že se redukovaly manažerské pozice, platy. A zásadní parametr, jako je cena sedadla za uletěný kilometr, se zlepšil. ČSA se podařilo vyřešit i profitabilitu některých linek, na kterých dlouhodobě prodělávaly,“ říká Ploch.

Na hospodaření firmy se podle něj projevila i změna vlastnických podílů. Po vstupu společnosti Travel Service jsou ČSA od jara soukromou firmou.

Aerolinky očekávají zisk

„Tato změna je dalším pozitivním krokem, protože privátní vlastník velmi bdí nad nákladovostí vnitřních procesů firmy, a to probíhá i u ČSA v dnešní době,“ domnívá se Ploch.

ČSA skončily loni se ztrátou 630 milionů korun a rok před tím prodělaly skoro miliardu. „Očekáváme, že se v letošním roce po dlouhých letech vrátíme do zisku,“ říká Ján Tóth. Odhadované číslo ale prozradit nechce.

Jaroslav Skalický, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme