Zisk Volkswagenu roste. Pomohla mu expanze na čínském trhu

Zisk největší evropské automobilky Volkswagen se za tři čtvrtletí roku výrazně zvýšil. Vlastník Škody Auto to sdělil v neplánovaných předběžných výsledcích před středečním zveřejněním kompletních údajů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Expozice firmy Volkswagen | Foto: Tomáš Adamec

Čistý zisk vzrostl za devět měsíců na 4,03 miliardy eur (to je v přepočtu 98 miliard korun), což znamená zhruba šestinásobek výsledku za stejné období loňského roku.

Akcie Volkswagenu v reakci na zveřejněná čísla vzrostly o více než tři procenta. Podle analytiků je to výsledek nevídané úrovně, protože provozní zisk firmy v samotném třetím čtvrtletí, které bývá sezónně slabé, vzrostl meziročně o 60 procent. Podle redaktora serveru Autoweek.cz Vladimíra Rybeckého je úspěch dán především nevídaným komerčním úspěchem značky Audi v Číně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Čistý zisk koncernu VW roste. Téma pro redaktora serveru Autoweek.cz Vladimíra Rybeckého.

„Právě v Číně prodává koncern asi o čtyřicet procent vozů značky Audi více než před rokem. Navíc tam prodává auta bez slev a s poměrně vysokou cenou. Rovněž převzetí automobilky Porsche znamená pro koncern určité úlevy v účetnictví. Právě tyto zmíněné tři faktory představují zřejmě tajemství zveřejněného vynikajícího výsledku,“ uvedl Rybecký pro Rádio Česko a dodal:

„Krize sice v Evropě způsobila obecný pokles prodejnosti automobilů, ale už nyní evidujeme zvýšený zájem o drahá a luxusnější vozidla. V počtu kusů se jedná o nárůst v podobě čtyř procent. Dá se tedy říci, že v době krize si vede Volkswagen dobře i v Evropě.“

V době krize řada výrobců nabízela slevy, v Německu bylo navíc zavedeno takzvané šrotovné. Otázkou zůstává, zda může nyní koncern omezit slevy, jimiž lákala zákazníky za hospodářského propadu. Podle Rybeckého s tím zmíněný koncern počítá.

„Takový krok se dá očekávat. Nicméně Volkswagen nepatřil mezi automobilky, které by v době krize sahaly k razantnímu snížení cen automobilů. Obecně sází na to, že i při poměrně vyšší prodejní ceně zůstává vozům vyšší zůstatková hodnota,“ upřesnil redaktor serveru Autoweek.cz.

Vysoké ambice

Volkswagen má navíc před sebou velice ambiciozní plán. Chce se stát do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě. Je ale otázkou, zda by předhonil japonskou Toyotu, respektive zda má šanci toho dosáhnout v tomto složení koncernu nebo by musel dál expandovat a získat další automobilky.

„Reálná šance na naplnění avizovaného plánu skutečně existuje,. Jde zejména o to, aby se i nadále koncernu dařilo na expanzivních asijských trzích. Rovněž je třeba kontinuálně navýšit výrobu a prodej obecně, a to cca na 10 miliónů vozů za rok. Na dosažení Toyoty by ale patrně potřeboval spojení ještě s další automobilkou. Konkrétně například se Sužuji, která má výborné výsledky na trzích, kde se Volkswagenu nedaří, tedy v Indii a Japonsku,“ uzavřel Rybecký.

Roman Chlupatý, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme