Značky kvality moc lidí nezajímají

Jenom minimum lidí zajímají značky kvality na výrobcích a službách a to by se mělo změnit - tvrdí Rada České republiky pro jakost. Národní ceny za jakost, značky Czech Made nebo označení Ekologicky šetrného výrobku by v budoucnu měly být možná i klíčem pro získávání státních zakázek. Noví držitelé těchto ocenění se jimi můžou chlubit od dnešního večera.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

lahve | Foto: history-of-cider.com

Dostat mnohem víc do podvědomí lidí tyto značky kvality, to je to, co jsme zatím nezvládli, přiznává náměstek ministra průmyslu a obchodu a zároveň šéf Rady pro jakost Zdeněk Vorlíček. Stále existuje mnoho různých označení kvality a spotřebitelé se v nich neorientují a nevěří jim. V mnoha případehc oprávněně, protože značky si vymýšlejí a udělují samotné firmy. To by se od začátku roku 2003 mělo výrazně změnit. "Systém česká kvalita, kde součástí je i Czech Made, bude označovat výrazným CZ ty značky kvality, kde ta třetí strana třeba zkušebna dostatečně prokazuje, že to zboží je opravdu kvalitní."

Stejně transparentní by mělo být i oceňování firem. Národní cena za jakost by tak mohla být podle Zdeňka Vorlíčka například klíčem k získávání státních zakázek. "Zatím nic takového neexistuje." Letošní Národní cenou za jakost ocenila rada výrobce čelních automobilových skel společnost Saint-Gobain Sekurit z Hořovic, mezi malými a středními firmami brněnskou stavební společnost Firesta-Fišer.

Markéta Kaclová, Michal Fila Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru