Zvířata v reklamě často záručují úspěch. Budí emoce, vysvětlují experti

Zvířata v reklamě jsou často zárukou úspěchu marketingové kampaně firem. Obzvlášť když se jedná o takovou celebritu, jako je šišlající pes s předkusem. Ten v Česku účinkuje jako Štefan v reklamě na limonádu. Ve skutečnosti jde ale o slavného amerického psa Tunu. Na sociální síti Instagram má přes 1,5 milionu fanoušků a své majitelce vydělává tisíce dolarů ročně.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pes a kočka | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Kříženec čivavy a jezevčíka podle marketingových expertů splňuje všechny důležité atributy, které by úspěšná reklama měla mít. Je roztomilá, vtipná a velmi dobře zapamatovatelná. Zvíře navíc v lidech budí emoce.

„Reklama musí být emotivní a samozřejmě ke komu jinému, vyjma vašeho přítele nebo přítelkyně, byste měl mít hlubší vztah než k němé tváři. Ona navíc může být přiměřeně směšná, milá, zajímavá,“ vysvětlil prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Přehrát

00:00 / 00:00

Experti v nadsázce radí, když nevíte coby, dejte do reklamy dítě či zvíře. Proč jsou reklamy se zvířaty úspěšné, zjišťovala Zuzana Petráňová

Právě to je důvod, proč se hlavními hrdiny reklam nejčastěji stávají psi, papoušci nebo kočky. Některá zvířata jsou už natolik populární, že svému majiteli vydělávají i miliony korun. Jde ale spíš o výjimky.

Helena Cynková Holá, která zajišťuje zvířata pro film a reklamu, varuje, že jejich účinkováním se dokáže uživit jen málokdo.

„Musí to mít určité vzdělání a nesmírně hodně povolení, což je v pořádku, protože kdyby to dělal každý, tak se může stát, že to zvíře bude týrané,“ řekla.

Natáčení pro reklamu je často spíš výjimečnou záležitostí a zvíře si tak vydělá na krmení nebo třeba novou voliéru. To je i případ papouška Kubíka, který patří mezi druh kakadua žlutočečelatého.

„Je to adept na takového akce, protože ho to strašně baví. U něj to spíš funguje opačně. Pokud nevystupuje často, tak je protivný a kouše,“ popsala jeho chování Magdalena Žohová ze společnosti Laguna, která se stará o handicapované papoušky.

Za účinkování v reklamách si prý přivydělávají většinou řádově tisíce korun.

Zuzana Petráňová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme