Filip Rožánek
analytik strategického rozvoje Českého rozhlasu
Co dělám v rozhlase:Mou hlavní agendou je digitalizace rozhlasového vysílání a vyhledávání nových technologických příležitostí pro uplatnění rozhlasové produkce. Až do konce roku 2012 jsem vedl internetovou redakci webeditorů tematických webů Českého rozhlasu, do mé kompetence spadaly také analýzy návštěvnosti, nová média (např. smart TV), sociální sítě, mobilní aplikace a koncepce vybraných internetových projektů. Redakčně se věnuji digitalizaci, ať už televizní, nebo rozhlasové, jsem editorem webu Digitální média. O digitalizaci, mediální legislativě a nových médiích přednáším také na tuzemských i zahraničních konferencích. Jsem členem odborné skupiny pro budoucnost rozhlasu New Radio Group, která působí v rámci Evropské vysílací unie (EBU).
Před rozhlasem:V médiích působím od roku 2000, mám za sebou práci v lokálním televizním studiu i externí spolupráci s řadou časopisů, převážně týdeníků. Krátce jsem působil v nakladatelství Mladá fronta, kde jsem se podílel na proměně časopisu VTM ve VTM Science. Odtud mé kroky vedly do internetového deníku Česká média, kde jsem od září 2003 až do konce ledna 2006 působil jako šéfredaktor. Připravil jsem za tu dobu k vydání několik knih, třeba ročenky mediálních událostí, sborníky z odborných konferencí a příležitostné tituly o mediální scéně (např. k deseti letům televize Nova). Do rozhlasu jsem nastoupil v únoru 2006.
Twitter: @rozanekOsobní web: www.rozanek.cz