Po trávníku běhal šampon za 5,98. Brazilský tým nahradil čísla na dresech reklamou na supermarket

Fotbalový klub z Brazílie vyzkoušel marketingovou novinku. V tamní nižší soutěži nastoupili jeho hráči s dresy, které zezadu vypadaly jako reklamní letáky. Jména hráčů nahradily názvy zboží, čísla pak souhlasila s cenami výrobků.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na trávníku se tak objevil například šampon

Na trávníku se tak objevil například šampon | Foto: Twitter @dacebal

Po trávníku tak běhal šampon za 5,98 brazilských realů nebo pizza za 10,98. Klub Fluminense de Feira totiž ve snaze získat peníze od sponzorů začal spolupracovat s místním supermarketem, a přistoupil na neobvyklý požadavek.

Vysvětlení klubového manažera bylo jednoduché - Brazilská fotbalová konfederace málo podporuje týmy z nižších soutěží a špatně se shání sponzoři a tím pádem peníze.

Přehrát

00:00 / 00:00

Místo tradiční desítky či osmičky vzali fotbalisté číslo připomínající cenu z reklamního letáku

V Česku se podobná věc také objevila - byla ale individuální záležitostí hokejisty Davida Pospíšila, který nastupoval v extralize s frekvencí svého osobního sponzora - místní rozhlasové stanice.

„Bylo to těsně někdy po revoluci, dva, nebo tři roky. Měli jsme od klubu dovoleno sehnat si osobní partnery, protože ta doba nebyla růžová a peníze se nesháněly jednoduše. My jsme neměli takové smlouvy, které by nám zajistily klidný život, takže každý se snažil přes známé a kamarády někoho, koho by si dal na dres,“ popisuje David Pospíšil své důvody.

„Mladá rodina bez bydlení, malá smlouva, takže přilepšení.“ V 90. letech pardubický klub podobnou věc hokejistům umožnil, v současnosti by ale nešla realizovat. Majitelé určitě nejsou tak benevolentní a navíc v extralize je už číslo s desetinnou čárkou zakázané. A i David Pospíšil se s několikaletým odstupem dívá na svůj krok jinak.

„Samozřejmě pohledem zpátky je to blbost, protože ten mančaft by měl vypadat jako jeden muž. Na druhou stranu tenkrát byla taková doba.“

Podobné "reklamní letáky" na zádech hokejistů nebo fotbalistů jako v brazilském případě tak v Česku neuvidíte.

Mirko Vasić, nis Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme