Mobilní smajlíky emoji dostanou vlastní film. Ale proč?!

Představili jste si někdy, že by každý smajlík ve vašem telefonu žil vlastním životem? Pokud ne, je to je škoda, protože jste přišli o možnost vydělat statisíce dolarů úspěšným námětem na film.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

The Emoji Movie | Foto: Sony Pictures Animation

Do kin na začátku srpna míří "film pro celou rodinu" The Emoji Movie, v češtině Emoji ve filmu. Vůbec poprvé nás zavedou do tajného světa uvnitř našich mobilů, píše se v popisku distributora. "V aplikaci pro textové zprávy se ukrývá Textopolis, bujná metropole, ve které žijí vaši oblíbení emoji v naději, že se jednou dostanou do zprávy."

V tomhle vrcholně realistickém prostředí musí každý z emoji neustále mít takovou emoci, jakou představuje jeho vzhled. Veselé smajlíky musí být veselé, naštvané naštvané, emoji banánu... zřejmě banánové. Protagonista filmu, emoji "hm", má ovšem problém: je schopen trpět celou širokou škálou emocí. Vyráží tedy na cestu za sebepoznáváním, na které se zprvu chce stát "normálním", nakonec ale objeví, že jeho jedinečnost je vlastně přednost. Schéma použité poprvé v dějinach příběhů.

Asi každého, kdo o Emoji Movie slyšel, nejspíš napadá otázka, jestli má něco takového svět vůbec zapotřebí. Faktem je, že emoji - modernější náhrada starých smajlíků, která je ale vlastní znakovou "abecedou" - jsou v komunikaci na internetu všudypřítomné. Původně japonský vynález totiž v posledních letech hlavně díky iPhonu pronikl na mobily i počítače po celém světě. V roce 2015 prohlásil oxfordský slovník za slovo roku emoji "pláču smíchy". Sada emoji dnes obsahuje celkem 1088 znaků a neustále se rozšiřuje.

Dnes jsou emoji nedílnou součástí internetové kultury a tvoří svébytný vizuální jazyk. Pravidelně je ve svých facebookových statusech používá třeba i časopis Respekt. Ospravedlňuje to ale existenci filmu, ve kterém se Patrick Stewart ze seriálu Star Trek ujal role emoji psí hromádky? Podle diváků traileru, kteří dvouminutovou ukázku hodnotí negativně v poměru zhruba pět ku jedné, evidentně ne. Tím nejdůležítějším ukazatelem bude ale nakonec stejně návštěvnost. A ta u podobných komerčních kalkulů nebývá malá.

Michal Zlatkovský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme