Světová atletika se rozpíná, samozřejmě kvůli penězům
Není tomu tak dávno, co si ve finálovém turnaji mistrovství světa ve fotbalu zahrálo jen 16 mužstev a v elitní skupině hokejového šampionátu jsme dokonce po léta napočítali účastníků pouhých šest. V současnosti si kvůli květnovému mistrovství prodlouží sezónu hokejisté šestnácti zemí a fotbalový šampionát se od roku 2026 rozroste dokonce na 48 týmů.
Rozpínavost není cizí ani jinak velmi konzervativní atletice.
Její šéfové sice tvrdě odmítají změny, přesněji malé úpravy hmotnosti vrhačského náčiní, aby se po více než čtvrtstoletí konečně změnily světové rekordy v některých disciplínách, ale stejně jako v jiných sportovních odvětvích usilovně přemýšlejí, jak co nejvíce vydělat na televizních právech.
Atleti se chystají na mistrovství světa. Čeští muži chtějí napravit neúspěchy z Pekingu
Číst článek
Metody? Klíčovou okopírovali u „kolegů“. Zatímco na všechny závody prvního atletického mistrovství v Helsinkách v roce 1983 stačilo dnů osm, londýnská přehlídka se dostala už na číslo dvouciferné.
Z deseti soutěžních dnů se přitom jen ve čtyřech zaplní plocha olympijského stadionu i v dopoledních hodinách, a to zřejmě jen kvůli sedmibojařkám a desetibojařům. Ti by totiž během dvou večerních bloků všechny své disciplíny absolvovat rozhodně nestihli.
Úpravu programu šampionátu běžný atletický fanda asi příliš komentovat nebude, ale k novým disciplínám určitě pár slov pronese. Zařazení smíšené štafety do programu olympijských her v Tokiu 2020 jistě nikdo zpochybňovat nebude.
Vzpomeňte, jak je populární v biatlonu, ale novinka v programu letošního londýnského mistrovství - chůze žen na 50 kilometrů se bezesporu nikdy atraktivní nestane. Pro diváky i atletky. Celkové kvalitě a sledovanosti desetidenních závodů v britské metropoli však ani neublíží.
Dávejme pozor, abychom nezačali opisovat od autokratů
Lukáš Jelínek
Kolik by mělo Česko vydávat na obranu? Kde vzít miliardy navíc?
Petr Šabata
Dávky nenahradí problémy, které nahromadila mizerná rozpočtová politika
Julie Hrstková
Nesentimentální rozloučení Motoristů s Přísahou
Ondřej Konrád