Portugalsko 2:1 Česko

‚Vidět se nemůžeme, ale můžeme si povídat.‘ Cirk La Putyka zřídí telefonní ústřednu se členy souboru

Umělci z kulturního prostoru Jatka 78 byli jedni z prvních, kteří na jaře vyrazili do ulic dělat lidem prostřednictvím umění radost, teď se rozhodli pomáhat jiným způsobem.

Praha (Aktualizováno: 9:06 25. 10. 2020) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koncert '68 k 50. výročí okupace země vojsky Varšavské smlouvy

Cirk La Putyka v době nucené pauzy uvedl několik představení i pořadů Backstage a Homework na sociálních sítích a odehrál několik desítek vystoupení ve veřejném prostoru pod hlavičkou #kulturunezastavis (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

„Nechtěli jsme přijít o kontakt s našimi diváky na Jatkách 78, ale zároveň jsme už nechtěli opakovat ty projekty, které jsme jeli na jaře při první vlně. Říkali jsme si, že bychom vyzkoušeli něco zvukového – a napadla nás úplně jednoduchá myšlenka – zřídit tady v prázdném divadelním sále telefonní ústřednu, abychom si s lidmi mohli povídat, když se s nimi nemůžeme vidět,“ řekl Českému rozhlasu jeden z autorů projektu Vít Neznal.

Mirai Navrátil o životě umělce za koronaviru: Snažíme se toho využít a dělat to, na co jinak nemáme čas

Číst článek

Pilotní díl divadelního happeningu spustili v neděli 18. října, pak v pondělí 19. října. Během těchto večerů jim volalo až 150 lidí.

„Povídali jsme si s nimi, zpívali, četli jsme pohádky a dokonce Jirka Kohout (další z autorů projektu) s jedním volajícím hrál i pexeso. Ptal jsem se ho, zda tu hru dohráli, a on mi říkal, že jo,“ usmíval se Vít Neznal, jinak také vystudovaný divadelní teoretik, dramaturg a režisér. Dodal, že se na Jatkách 78 snaží pomáhat tím, co umějí a rozdávat lidem v této době dobrou náladu.

Lidé, kteří zvedají telefony, mají na stole položený papír s kontakty na odborníky, kdyby volající potřebovali odbornou pomoc. Na linku jateční ústředny zatím ještě nevolal žádný vtipálek, jak se občas stává v případě například linek důvěry…

„Nikdo nám zatím neřekl, že naše ústředna je hloupost nebo že je to zbytečnost. Vzpomínám na telefonát s člověkem, který mi říkal, že se živí jako operátor na telefonu a zajímal se o to, jak herci na Jatkách 78 zvládají ty hovory, protože z vlastní zkušeností ví, jak někdy bývá složité mluvit s cizím člověkem po telefonu.“

Vít Neznal vysvětlil, že jde o happening, který toho má dost společného s divadelním představením –  člověk se setkává s člověkem, povídá si s ním a sdílí s ním společné chvíle.

Telefonní hovor je omezen na 7 minut a obsah zůstává čistě na volajícím a volaném. Hovory, jak jsou všichni na začátku upozorněni, jsou nahrávány a živě formou mixu vysílány během videostreamu z happeningu na sociálních sítích souboru a divadla. 

Michaela Vetešková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme