Pořád s námi chce někdo manipulovat. Když si ale zjišťujete informace, jde to jen těžko, říká Hrzánová

Herečka Barbora Hrzánová exceluje především na divadelním jevišti. Mnohých lidí se dotkla svou přímostí a civilním projevem. „Když připustím tezi, že mám otevřenou hlavu, je to rozhodně velký prostor ke svobodě,“ říká v rozhovoru s Barborou Tachecí v pořadu Osobnost Plus.

Tento článek je více než rok starý.

Osobnost Plus Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Když si o něčem něco přečtete, něco zjistíte, tak se s vámi samozřejmě dá jen těžko manipulovat. Což pořád někdo zkouší,“ říká ve vysílání Českého rozhlasu Plus herečka Barbora Hrzánová, kterou proslavila mimo jiné hlavní role v divadelní inscenaci Hrdý Budžes.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Osobnosti Plus je herečka Barbora Hrzánová

A nemusí to být jen nějaká vám nadřazená osoba v divadle. Manipulovat s vámi může zkoušet i prodavačka v zelenině, když si zrovna usmyslí. Stejně tak média. Myslím si ale, že se mnou se dá manipulovat hodně špatně,“ dodává.

„Bolest mně působí jakákoli zrada,“ přibližuje své pocity v souvislosti se závažnějšími životními zážitky.

I po čtyřicítce, navzdory tomu, že jsem se naučila částečně promítnout, vcítit do člověka a částečně vysvětlit některé jeho záchvěvy chování, je zrada a bolest, když mě někdo zklame srdcem.“

Na volné noze

Barbora Hrzánová odešla z angažmá na volnou nohu proto, že jí mimo jiné nebyla příjemná spolupráce s některými kolegy.

„Je to balíček věcí, který se dotýká celkově svobody. Dlouho jsem si neuměla představit být na volné noze. Vyrostla jsem v divadle v Českých Budějovicích, hrála jsem si od malička na divadelním dvoře, v zákulisí s babičkou nebo v nápovědní budce,“ vzpomíná. 

Divadlo patřilo k mému životu. A když jsem vystudovala, stále jsem byla v pevném angažmá. Měla jsem pocit, že to bude můj život až do konce,“ popisuje.

Šlo ale o moji vnitřní svobodu. Když na mě někdo začal tlačit, něco najednou ruplo. Cítila jsem, že nemohu dýchat a že je má vnitřní svoboda velmi uzoučká,“ uzavírá herečka.

Barbora Hrzánová také v rozhovoru vysvětluje, jaká jsou rizika volného povolání. A vzpomíná na svého otce Jiřího Hrzána či na komunistický nátlak na něj.

O Báře Hrznánové

Herečka a zpěvačka Barbora Hrzánová nastoupila po absolvování pražské DAMU do angažmá v Národním divadle. Z něj pak v roce 1993 přešla do Divadla Na zábradlí. Nyní je bez stálého angažmá. První známější filmovou rolí pro ni byla mentálně postižená Johanka v Renčově filmu Requiem pro panenku z roku 1991.

Na cenu Českého lva byla třikrát nominována za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli. Se svým partnerem Radkem Holubem hrála ústřední dvojici v komedii Zdeňka Tyce Už. Za inscenaci Hrdý Budžes hranou v příbramském divadle obdržela v roce 2003 cenu Thálie.

Barbora Tachecí, kte Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme