Proticovidová opatření omezila chod kin. Návštěvnost se ale pozvolna vrací do doby před pandemií

Návštěvnost tuzemských kin se pozvolna přibližuje předcovidovým číslům. Vyplývá to z údajů Asociace filmových kin. Stále častěji se taky lidé učí využívat jiné legální služby, například online půjčovny. Zájem o ně stoupal zejména v době zavřených kin během covidového lockdownu.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

diváci v kině, ilustrační foto

Lidé se pozvolna vracejí do kin. (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Největší zájem o služby evidovaly společnosti na začátku roku 2020, tedy v době prvního lockdownu. Tehdy návštěvnost dafilms.cz stoupala téměř pětinásobně. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celou reportáž Jana Bílka

Také půjčovnu Aerovod začalo využívat více lidí a část nováčků si půjčovna udržela.

„Největší zájem je o české filmy, které provází rozsáhlá kampaň při premiérách v kinech. V letošním roce u nás nejvíce lidí koukalo na Šarlatána nebo Krajinu ve stínu. Poté dokumentární film V síti, hraný film Havel nebo Modelář. Moc nás také těší, že mezi nejsledovanějšími filmy se zařadil vítězný snímek letošního Berlinale Smolný pich aneb Pitomý porno,“ říká pro Radiožurnál mluvčí Aerovodu Hana Kijonka.

Fenomén Hra na oliheň, rozloučení s Bébelem i návrat Přátel. Jaký byl filmový a seriálový rok 2021?

Číst článek

Filmy ze služby Aerovod jsou dostupné za měsíční nebo roční předplatné, případně za jednorázový poplatek.

V katalogu jsou autorské i festivalové snímky. „Mezi nejsledovanější filmy letošního roku patří i komedie Palm Springs nebo drama Corpus Christie a je vidět, že zájem je také o náročnější filmy a naši diváci jsou zvyklí je u nás hledat,“ pokračuje Kijonka.

Meziročně letos stoupala taky návštěvnost klasických kin. Zvyšovalo ji mimo jiné i to, že tuzemští producenti neodkládali premiéry, letos do kin přišlo přes šest milionů lidí.

„Třeba v srpnu je návštěvnost přes jeden a půl milionu diváků v kinech. Dělají to tedy i letní kina, ale dělá to i ten zájem, to rozvolnění a dostatek premiér,“ vysvětluje Martin Pošta z Asociace provozovatelů kin.

Nový Spider-Man vydělal miliardu dolarů. Během pandemie tuto hranici překonal jako první film

Číst článek

Na hit závěru roku – superhrdinského Spider-Mana režiséra Jona Wattse – přišlo podle Pošty o premiérovém víkendu 190 tisíc diváků, kteří v pokladnách kin nechali skoro 30 milionů korun.

Lidi chodili také ve velkém na romantickou komedii Přání Ježíškovi a na snímek Ridleyho Scotta o italském módním impériu Klan Gucci.

Kina byla v uplynulém roce uzavřena zhruba do konce května. Od té doby v nich ale stále platila omezení počtu lidí a neprodávalo se ani občerstvení. V současné chvíli do nich můžou ti, kteří se prokážou cerifikátem o dokončeném očkování nebo prodělaném covidu.

Jan Bílek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme