Režisér Pána prstenů prodává studio speciálních efektů. Za 35,5 miliardy korun jej koupí Unity Software

Režisér filmové trilogie Pán prstenů Peter Jackson prodá své studio zaměřené na tvorbu speciálních efektů Weta Digital, které patří mezi nejznámější ve filmovém průmyslu, Za 1,63 miliardy USD (35,5 miliardy Kč) je od něj koupí americká společnost Unity Software. Ta chce pomocí akvizice rozvíjet metaverzum, tedy paralelní digitální vesmír. Firmy o tom informovaly v úterý.

Tento článek je více než rok starý.

New York Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Režisér filmové trilogie Pán prstenů Peter Jackson prodá své studio zaměřené na tvorbu speciálních efektů Weta Digital, které patří mezi nejznámější ve filmovém průmyslu

Režisér filmové trilogie Pán prstenů Peter Jackson prodá své studio zaměřené na tvorbu speciálních efektů Weta Digital, které patří mezi nejznámější ve filmovém průmyslu | Foto: Pavlo Gonchar / SOPA Images/Sipa USA | Zdroj: Reuters

Technologie Weta byla kromě Pána prstenů použita rovněž u filmů Avatar či Godzilla vs. Kong. Firma získala několik cen, včetně Oscara a cen Britské akademie filmového a televizního umění (BAFTA). Je známá animovanými postavami jako Glum a Caesar z filmu Planeta opic.

Amazon už nebude Pána prstenů natáčet na Novém Zélandu. Nejdražší seriál vůbec se přesune do Británie

Číst článek

Unity vyrábí software pro videohry a animaci. Vytvořila software pro oblíbenou hru pro mobilní telefony Temple Run.

V rámci dohody bude Unity vlastnit technologická a inženýrská aktiva Weta Digital. Oscarem oceněný tým pro zvláštní efekty, který je součástí divize známé jako WetaFX, zůstane samostatnou firmou, ve které si Jackson ponechá většinový podíl.

Očekává se, že WetaFX se stane největším zákazníkem Unity a získá zpětnou licenci na technologie a nástroje, uvedla agentura Reuters.

Výraz metaverzum se stal v technologické oblasti módním pojmem, když Facebook oznámil, že změní své zaměření a bude propojovat uživatele prostřednictvím rozšířené a virtuální reality. To může vyžadovat, aby umělci pracovali s novými nástroji pro vytváření reálných projektů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme