Komedie Dokud nás svatba nerozdělí se i navzdory létajícímu ženichovi drží při zemi
Když se něco pokazí, rozmrazíme pečivo. Nová francouzská komedie od tvůrců Nedotknutelných ukazuje, jak si udržet smysl pro humor, i když vám zrovna na svatbě jeden z číšníků svádí nevěstu.
Recenzovat filmy dokáže být skutečně obtížné. Nejen, že musíte týdně zhlédnout tři až čtyři nové filmy, ale ještě na ně musíte mít názor, a přitom snést fakt, že se čtenáři budou i po přečtení vašeho článku stále pídit po postřezích Mirky Spáčilové.
Nic však nedokáže filmové novináře vystresovat tolik jako příspěvek na sociální síti od známého v následujícím znění: „Chci si dát dnes večer oraz. Poradíte mi nějaký film?“
Možností je nekonečně mnoho. Jenže jeden film je příliš depresivní pro odpočinek po práci, další i přes své žánrové zařazení není vůbec vtipný a v tom dalším zase hraje ten herec, co to zkoušel na nezletilé chlapce. A tak cynik uvnitř recenzenta nakonec usoudí, že teď filmy stejně stojí za starou belu.
Pokud se ovšem v komentářích k takovým příspěvkům objeví s jistotou jeden film, pak jsou to Nedotknutelní Erica Toledana a Oliviera Nakacheho. Snímek francouzské tvůrčí dvojice z roku 2011, v němž se opatrovníkem ochrnutého aristokrata stane živelný mladík s prořízlou pusou, se tehdy stal celosvětovým hitem; a svou návštěvností překonal v zemi původu dokonce Avatar Jamese Camerona.
Toledanova a Nakacheho novinka s názvem Dokud nás svatba nerozdělí splňuje všechny parametry k tomu, aby se zapsala do srdcí diváků i pod facebookové statusy. Je poměrně nenáročná ke sledování, má příjemnou stopáž a ačkoli není zdaleka tak drzá jako Nedotknutelní, dokáže často a upřímně rozesmát.
Ideální prostředky a ušlechtilý nápad nestačily. Clooneyho Suburbicon doplácí na přehnané ambice
Číst článek
Střízlivé, vkusné, elegantní
Max (Jean-Pierre Bacri) je postarší ředitel svatební agentury. Dnes ho čeká zajistit hladký průběh obřadu na romantickém zámečku ze 17. století. Nejenže se musí potýkat s despotickým ženichem, který bazíruje na tom, aby vše bylo střízlivé, vkusné a elegantní, ale ještě přitom musí zvládnout partu zaměstnanců, kteří se neúmyslně podílejí na tom, aby to dopadlo přesně naopak.
Fotograf (Jean-Paul Rouve) užírá z táců pro hosty, jeden z číšníků (Vincent Macaigne) balí nevěstu a na poslední chvíli povolaný DJ (Gilles Lellouche) má problém pochopit, že nikdo nepřišel kvůli jeho cover verzi Erose Ramozzottiho. A nejen z těchto důvodů je tak dnešek možná poslední Maxovou profesní štací.
Už tento krátký popis naznačuje, že v porovnání se šest let starým diváckým hitem je Dokud nás svatba nerozdělí celkem neškodnou zábavou. I přes svůj lehčí kalibr a jednodušší zápletku ale vytříská z charakterové a situační komedie maximum.
DOKUD NÁS SVATBA NEROZDĚLÍ
komedie
Francie, 2017, 94 min
Režie a scénář: Eric Toledano, Olivier Nakache
Hrají: Jean-Pierre Bacri, Jean-Paul Rouve, Gilles Lellouche, Suzanne Clémentová a další
Hodnocení: 70 %
Díky zkušeným tvůrcům se ansámbl výborných herců pohybuje ve filmu jako v precizně sezkoušené divadelní hře. Vtipy i tempo fungují, postavy jsou ve věčném pohybu a zvyšující se intenzita bicích v hudebním podkresu značí, že příběh graduje do groteskního finiše s ženichem zavěšeným na balonu.
Toledano s Nakachem navíc věděli přesně, jaký snímek natáčí. Dokud nás svatba nerozdělí má totiž v době, kdy toho ve světě není moc k smíchu (což zahrnuje politickou situaci, ale i jiné hollywoodské komedie), ukázat divákům, jak si zachovat smysl pro humor. A přesně to se jejich přehlídce bizarních charakterů a situací také daří. Vzniká tím veskrze hřejivá podívaná, která nikoho neurazí a ani se kvůli ní nemusí rozmrazovat pečivo.