Remake Pobřežní hlídky ukazuje, že Mitch Buchannon není postava, ale stav mysli

Rozpálené pláže, dmoucí se dámské hrudníky a upnuté červené plavky. Klasika devadesátkové televizní zábavy se po 28 letech znovu dočkala filmového zpracování. Mitch a další známá jména zůstali, jen dostali moderní nádech. A pláže jsou tak rozpálenější, plavky zařezanější a zápletky překvapivě přihlouplejší.

Recenze Emerald Bay Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z filmu Pobřežní hlídka

Z filmu Pobřežní hlídka | Foto: cinemart

David Hasselhoff už na 21. století nestačil. V remaku Pobřežní hlídky proto jeho jméno přijal Dwayne Johnson, chodící hora svalů, která dohlíží na obecný blahobyt návštěvníků pláže v Emerald Bay. Všichni tu znají jeho jméno i proporce (viz „Nezakrývej mi na té soše z písku rozkrok."). Mitch Buchannon s pořadovým číslem dva je jako Batman, "jenom větší a hnědší", který vládne silou i skoro až mateřskou něhou a přitom v klidu posiluje se dvěma ledničkami.

Jeho tým tvoří známá jména s cizími tvářemi a povědomou charakteristikou. CJ (Kelly Rohrbachová neboli novodobá Pamela) je ta prsatá, která navíc oplývá superschopností běhu ve slowmotion, Summer (Alexandra Daddariová) ta odměřená, Stephanie (Ilfenesh Haderová) ta z hlediska děje nadbytečná a Ronnie (Jon Bass) ten archetypální tlouštík s příhodnou znalostí pokročilého programování a neschopností fungovat v přítomnosti krásných žen.

Docela hezky natočená nuda. Smrtihlav pokouší kreativní licenci na Gabčíka s Kubišem

Ve výsledku ale stejně celý příběh stojí na falešných parťácích Johnsonovi a Zacu Efronovi v roli Matta Brodyho (zatímco zbylí plavčíci hrají nejméně třetí housle), kteří se v tradici filmových parťáků musí vypořádat se svými rozdíly a naučit se spolupracovat. Efronův arogantní mladíček s blond melírem ovšem rozhodně není zrovna kamarádský materiál. Jako dvojnásobný olympijský šampion v plavání, který podle tvůrců mimochodem zapříčinil zezelenání bazénu v Riu, je pak sice příjemný na oko, jen inteligence příliš nepobral.

A protože přehlídka svalů a kyprých dívek nedá dohromady dvouhodinový film, dostane se i na zápletku, která je stejně předpověditelná a jen o něco málo hloupější než v původním seriálu. Jen tentokrát se někdo konečně odváží poznamenat, že pobřežní hlídka opravdu nemá stejné kompetence jako policie. Drogového kápa si střihne Priyanka Chopra v kolekci odvážných šatů (značka: ať jsou vidět prsa, ale stále vypadá jako byznys profesionál) a na zhruba půl minuty se za doprovodu útrpného povzdechnutí publika objeví v rámci cameo rolí i Hasselhoff s Andersonovou.

Právě rozhodnutí zobrazit interakci dvou Mitchů Buchannonů představuje asi nejhlubší myšlenku celého snímku. Mitch Buchannon totiž není pouze postava se zarostlým hrudníkem, ale spíše titul nebo stav mysli. Tím, že remake přebral jména většiny hlavních postav ze série, to však zase vyznívá, jako že vám práci u plavčíků garantuje konkrétní jméno – pokud tedy nejste Ronnie, kterého tvůrci doplnili kvůli vtípkům na tloušťku a neohrabané chování.

Pobřežní hlídka se přitom už od první scény, kde z moře vystoupí obrovitánský nápis Baywatch a v pozadí za Johnsonem vyskočí z vody čtveřice delfínů, profiluje jako parodie, která se snaží ukazovat na nedostatky svého zdrojového materiálu. Kdesi mezi vztahovými konflikty a detektivním vyšetřováním ale zapomene na to nejdůležitější – bavit. Ať už hraje sebevětší taneční hitovky nebo odrhovačky od Lionela Ritchieho, provádí všelijaké bizarnosti s mužským přirozením nebo postupně označuje Efrona jmény všech boybandů světa, nakonec z diváků dostane nanejvýš bolestný škleb.

POBŘEŽNÍ HLÍDKA
akční komedie
USA, 2017, 119 min
Režie: Seth Gordon
Hrají: Dwayne Johnson, Zac Efron, Priyanka Chopra, David Hasselhoff, Pamela Andersonová
Hodnocení: 20 %

Už z úvodu je tak jasné, že pro sledování tohoto filmu je nutné vypnout nejen rozum, ale i soudnost. Nová Pobřežní hlídka totiž obsahuje právě ty nešvary současné americké komedie, kvůli které trpí pověst celého žánru. Zakládá se na infantilním humoru a bezdůvodném nadužíváním vulgarismů, uráží nekvalitními efekty a uspává přímočarým příběhem. Navíc přitom z hrobu tahá oblíbenou postavu Mitche Buchannona, jen aby ho zaživa pohřbila a ještě přihodila čerstvý nános špíny.

Nakonec je tedy vlastně škoda, že kvůli přístupnosti od 15 let snímek mine svou nejvděčnější diváckou skupinu – pubertální chlapce mezi 12 a 14 lety.