Od oblečení až po drogerii. Fanoušci Star Wars nakupují všechno s motivem ságy

Celé dvě a půl hodiny má nejnovější snímek ze série Star Wars: Poslední z Jediů, což z něj činí dosud nejdelší film z celé ságy. Diváci se mohou těšit nejen na zajímavé zvraty v příběhu, ale tradičně také na spoustu fanouškovských předmětů. V tomto směru je duchovní otec Star Wars George Lucas průkopníkem.

Praha/Vzdálená galaxie Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z filmu Star Wars: Poslední z Jediů | Zdroj: Falcon

Merchandising je od začátku klíčovou součástí Star Wars, připomíná Pavel Klimeš, filmový recenzent webu Filmserver a šéfredaktor serveru Czech Star Wars Universe. Už před premiérou úplně prvního filmu s podtitulem Nová naděje si totiž George Lucas vymínil, že veškeré příjmy z tematických produktů připadnou jemu.

Po letech se ukazuje, že to byl velmi dobrý tah, protože vstupenky na samotné filmy tvoří jen zlomek obrovské sumy, kterou jsou fanoušci ochotní v souvislosti se Star Wars utratit.

Podle Pavla Klimeše jsou pro sérii filmů důležité i další materiály, které vycházejí: „Knížky, komiksy nebo počítačové hry, kde je příběh na stejné úrovni platnosti a kanoničnosti jako ve filmech. Takže se to musí brát v potaz i při tvorbě dalších filmů. Třeba Poslední z Jediů je – co se týče českého znění – nejdoladěnější co do sepjetí s překladem knížek a komiksů.“

Klimeš si také myslí, že to, co fanoušky na Star Wars stále baví, je dobrodružství a boj dobra se zlem, které z filmů dělají vlastně takovou pohádku ve vesmíru, což je pro spoustu diváků kouzelné. Poslední filmy prý navíc stále drží linii, kterou před 40 lety započal George Lucas.

Renata Kropáčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme