Český rozhlas Vltava odvysílá v pondělí živě koncert z Rudolfina, zazní hudba z 19. a 20. století

Český rozhlas Vltava bude v pondělí 18. ledna živě přenášest koncert z Dvořákovy síně Rudolfina. Hudbu první poloviny 19. a 20. století spojí šéfdirigent rozhlasových symfoniků Alexander Liebreich. Po předehře k Weberově opeře Čarostřelec se v Poulencově Venkovském koncertu rozezní cembalo Mahana Esfahaniho. Večer uzavře Beethovenova Čtvrtá symfonie.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Symfonický orchestr Českého rozhlasu a šéfdirigent Alexander Liebreich.

Hudbu první poloviny 19. a 20. století spojí šéfdirigent rozhlasových symfoniků Alexander Liebreich (ilustrační foto) | Foto: Symfonický orchestr Českého rozhlasu | Zdroj: Český rozhlas

Předehra k nejúspěšnějšímu jevištnímu dílu Carla Marii von Webera, opeře Čarostřelec, je jistě dobře známá, stejně jako Beethovenova Symfonie č. 4 B dur, kterou německý skladatel napsal v roce 1806 za pobytu u knížete Karla Aloise Lichnovského v Hradci nad Moravicí.

Carl Maria von Weber: Čarostřelec, předehra k opeře
Francis Poulenc: Concert champêtre pro cembalo a orchestr
Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 4 B dur, op. 60

Alexander Liebreich – dirigent
Mahan Esfahani – cembalo

Concert champêtre, hravý Venkovský koncert francouzského neoklasického autora Francise Poulenca už nepatří k tak hojně uváděným. Dílo z let 1927–28 vzniklo pro Wandu Landowskou, průkopnici hry na cembalo, která se zasloužila o znovuoživení zájmu o tento nástroj nejen mezi interprety, ale i skladateli. Na její popud vytvořili nové kompozice například Manuel Falla, Vittorio Rieti nebo právě Francis Poulenc.

Přímý přenos koncertu vysílá 18. ledna od 19.30 hodin ČRo Vltava.
Záznam nabízí 20. ledna od 20.00 hodin ČRo D-dur.

O studiích u Wandy Landowské v mládí toužebně přemýšlela i naše legendární interpretka Zuzana Růžičková. Do smělých plánů však neblaze zasáhl rok 1939. Kvůli diktaturám se Zuzana Růžičková s obdivovanou interpretkou nikdy nesetkala, přesto ji velmi ovlivnila. Nejprve jako naděje, v koncentračním táboře jako sen a posléze coby celoživotní umělecký vzor.

Mahan Esfahani, London | Foto: Kaja Smith

Český rozhlas Vltava, ada Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme