Léky na bolesti duše. Ve Florencii slaví úspěch unikátní literární lékárna

Malou literární lékárnu o výměru 35 metrů čtverečních se po letech zkušeností v knihkupeckém řetězci rozhodla ve Florencii otevřít Elena Moliniová. Knihy roztřídila podle nemocí duše a opatřila je podobně jako léky „příbalovými letáky“. Rychlý úspěch konceptu ji zaskočil. Do lékárny duše přijíždějí lidé z celé Itálie a turisté si do ní neváhají zajít až z centra Florencie. Pro velký zájem majitelka chystá i e-shop.

Florencie Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Knihy, čtení, psaní (ilustrační foto)

Podobně jako léky jsou knihy v literární lékárně opatřeny „příbalovými letáky“. (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

„Uvědomila jsem si, že lidé knihy hledají knihy, které by jim odpověděly na otázky vyplývající ze situace, kterou prožívají, anebo jim poskytly útěchu,“ vysvětluje Moliniová, co ji přivedlo k založení nového konceptu knihkupectví. „Někdo prošel bouřlivým vztahem, jiný prožil neopětovanou lásku, další má pochmurné období a pátrá po něčem, co by ho rozesmálo,“ dává příklady.

Podobně jako léky jsou knihy v literární lékárně opatřeny „příbalovými letáky“, respektive cedulkami, které sepsala majitelka na základě své čtenářské zkušenosti. Budoucí čtenář si může podle návodu vybrat literárního průvodce úskalími smutku, zamilovanosti, stresu, narcismu či závislosti na cestování.

SOUTĚŽ: Krátký život Jana Palacha. Vyhrajte francouzský pohled na tragický čin českého studenta

Číst článek

70 kategorií

Složitější „příbalové letáky“ - například ty, které se týkají úzkosti nebo deprese - pomáhala majitelce léčebného knihkupectví sepsat její sestra, která pracuje jako psycholožka.

Orientaci ve zhruba 4000 titulech usnadňuje katalog. Moliniová stavy duše roztřídila do 70 kategorií - od stresu přes nespavost až po nostalgii. Vzhledem k nečekanému úspěchu si majitelka značku Piccola Farmacia Letteraria nechala patentovat a stejně tak i své „příbalové letáky“ ke knihám.

Nejčastějšími zákazníky bývají mladé ženy, které trápí láska, anebo nedostatek sebeúcty. Jiné chtějí začít číst nebo znovu číst a hledají průvodce, který by je vedl. Muži nejčastěji žádají knihy související s cestováním, duchovním růstem, anebo něco dobrodružného.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme