Nový film Jana Svěráka Kuky se vrací měl slavnostní premiéru

Slavnostní premiéru měl ve středu večer v Praze nový film Jana Svěráka Kuky se vrací. Příběh o plyšovém medvídku a jeho dobrodružstvích v tajemném lese se odehrává ve fantazii šestiletého chlapce Ondry, jehož ztvárnil režisérův syn Ondřej.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jan Svěrák

Jan Svěrák | Foto: Alžběta Švarcová | Zdroj: Český rozhlas

Snímek je příběhem šestiletého kluka Ondry trpícího astmatem. Musí se ze zdravotních důvodů rozloučit se svou oblíbenou hračkou medvídkem Kuky. Ve fantazii malého dítěte začne odloučená plyšová hračka zažívat dobrodružství v neznámém přírodním světě.

„Inspirací k filmu bylo mnoho. Pamatuju si, že úplně první inspirací třeba k natočení Ropáků bylo Spielbergovo E.T. Ropáci mě zase inspirovali možná k tomuhle filmu. Pak to byl určitě komiks Františka Skály, který fotil loutky v lese, film Mikrokosmos a můj syn Ondra, jemuž bylo šest let. Bavilo mě, jak tomu všemu věří a chtěl, aby takový pohádkový svět ožíval,“ řekl režisér a zároveň autor scénáře Jan Svěrák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Recenzent aktuálně.cz Kamil Fila ve Stalo se dnes vysvětlil, proč se podle něj příliš nepovedl nový film Jana Svěráka Kuky se vrací.

Podle recenzenta internetového deníku aktuálně.cz Kamila Fily se film příliš nepovedl. „Těch důvodů je víc. Jednak si myslím, že film má velmi rozpadlý scénář. Jan Svěrák není zvyklý scénáře si psát sám. Tady není jasný podíl, kolik lidí scénář dělalo. Čili filmu chybí nějaký pevný základ,“uvedl ve Stalo se dnes.

„Druhá věc je to, že film je nešťastně dělaný. Má to být napůl experiment - nezvyklý, alternativní snímek - a přitom to má být velký hit. Ale ten film se nikdy nerozběhne jako velký hit, jako spektakulární pompézní akční film. On končí jakoby na půli cesty a tím pádem je pro mě – a to se mi u Jana Svěráka nikdy nestalo - v mnoha momentech nudný,“ dodal.

Film zaujme především výtvarným zpracováním

Co se týče výtvarného pojetí, film je podle recenzenta v této oblasti výjimečný. „Je to umocněno tím, že používá novou kameru, která má vysokou definici obrazu. Čili v tomto působí film velmi atraktivně.“

Hodně se teď podle Fily diskutuje o tom, co je inspirací pro výtvarnou stránku snímku. „Protože film velmi připomíná loutky sochaře a výtvarníka Františka Skály, který není uvedený přímo v titulcích jako autor. A dělal to člověk, který se zabývá počítačovými hrami. Loutky jsou vedeny několika loutkohereckými soubory. Tím je film velmi bohatý, nezvyklý v tom, že se nesnaží podbízet nějakému masovému vkusu,“ uvedl Fila .

Jan Svěrák podle něj od začátku své známé tvorby natáčí komerčně úspěšné filmy. Připomněl, že měl i nabídky, aby šel točit do Hollywoodu.

„On většinu odmítl, protože mu tam filmy připadají málo lidské. Zůstává tedy v Česku, ale chce mít ty podmínky – velké rozpočty, obrovskou technickou produkci. A přitom chce dělat hezké, hladivé příběhy,“ dodal

Martin Mašek, Katarína Brezovská, Jan Richter, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme