Společnost Disney spustila vlastní videotéku. Titulů má méně než konkurence, sází ale na známé značky

Odstartovala další bitva ve válce o internetového diváka. Americká filmová společnost Walt Disney spustila svou vlastní online videotéku nazvanou Disney+. Chce tak zaútočit na konkurenční Netflix, HBO a další služby. Kdo vyhraje a kdo bude poražený? A co z toho bude mít divák?

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Společnost Disney spustila vlastní online videotéku Disney+.

Společnost Disney spustila vlastní online videotéku Disney+. | Foto: Brendan McDermid | Zdroj: Reuters

Konkurentů je na trhu víc než dost, šance Disneyho ale nejsou vůbec malé. Třeba proto, že – na rozdíl třeba od Netflixu – jde o obří společnost, která má další zdroje příjmů.

Za poslední kvartál utržila 19 miliard dolarů, Netflix zhruba čtvrtinu. A pak Disneymu hraje do karet nižší cena za měsíční předplatné, ale hlavně nabídka atraktivních titulů.

Společnost Apple spustila v Česku vlastní streamovací službu. Představila jedenáct nových seriálů

Číst článek

„Netflix má výrazně více titulů, například ve Spojených státech okolo 6500, ale ne každý je natolik zajímavý. Disney má aktuálně titulů asi osm stovek, ale každý z nich je opravdu velmi známý a populární. Disponuje značkami, jako jsou Marvel, Pixar a dalšími,“ řekl pro Radiožurnál Tomáš Vyskočil z portálu Filmtoro.cz.

Disney investoval do přípravy vlastní online videotéky víc než tři miliardy dolarů a očekává, že do roku 2024 si po celém světě službu předplatí 60 až 90 milionů diváků. Například za Netflix aktuálně platí téměř 160 milionů lidí po celém světě.

Na trhu s legálním sledováním filmů přes internet tak vzniká další služba. Pro diváka může být potíž v tom, že každá ze služeb, jako jsou právě Netflix, HBO nebo Amazon, nabízí jiné snímky a seriály.

Co si předplatit

Podle Vyskočila tak může být paradoxně pohodlnější si konkrétní obsah stáhnout nelegálně, pokud ho divák nenajde právě u své předplacené služby. „Lidé pochopitelně nemusí mít chuť platit si tři čtyři různé služby a mohou utíkat na pirátské servery.“ 

Netflix i hollywoodská studia porazily nelegální streamovací servery. O seriály zdarma přijdou i Češi

Číst článek

Jako řešení Vyskočil nabízí vybrat si službu, o kterou má divák opravdu zájem. Případně je střídat. Žádná streamovací společnost diváka nezavazuje k tomu, že si musí předplatit celý rok, jeden měsíc tak můžete využívat jednu, druhý zase druhou a nic se nestane,“ dodal Vyskočil.

V České republice si podle průzkumu společnosti Nielsen Admosphere si asi jedno procento domácností předplácí Netflix, podobná je obliba služby HBO Go. Stále tak převládá obliba kontinuálního sledování živé televize.

Jakub Horáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme