Netflix přichází o předplatitele. Poprvé připouští možnost levnější služby s reklamami

Americké internetové televizi Netflix klesl poprvé za více než deset let celosvětový počet předplatitelů. Akcie firmy v reakci na zprávu klesají o více než čtvrtinu, protože investoři se obávají, že průkopník streamovacích služeb má své nejlepší časy možná již za sebou, uvedla agentura AP. Další pokles čeká firma i v druhém čtvrtletí. Poprvé proto podle zahraničních médií připouští, že začne nabízet levnější předplatné podpořené reklamou.

Online (Aktualizováno: 13:49 20. 4. 2022) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Streamovací služba Netflix (ilustrační foto)

Streamovací služba Netflix (ilustrační foto) | Foto: Thiago Prudencio / SOPA Images / Sipa USA | Zdroj: Reuters

„Kdo se zajímá o Netflix, tak ví, že já jsem se vždy stavěl proti složitým reklamním vazbám a že jsem velkým zastáncem toho, aby předplatné bylo co nejjednodušší,“ poznamenal spoluředitel firmy Reed Hastings. „A i když to stále preferuji, jsem ještě větším zastáncem toho, aby měli spotřebitelé na výběr,“ sdělil analytikům po zveřejnění hospodářských výsledků.

Netflix podle něj vnímá, že některým předplatitelům reklama nevadí. Upozornil přitom, že pokud se společnost pro levnější předplatné rozhodne, nebude to hned, ale zřejmě až za rok nebo dva.

Netflix začne svým předplatitelům nabízet vedle filmů i mobilní hry. Část z nich bude v češtině

Číst článek

Počet předplatitelů Netflixu se za leden až březen snížil o 200 000 na 221,6 milionu. Vedení společnosti přitom očekávalo naopak zvýšení počtu předplatitelů o 2,5 milionu. Nyní se Netflix připravuje, že se situace dále zhorší, a očekává ztrátu dvou milionů předplatitelů za duben až červen.

Nové předplatné podpořené reklamou by mohlo Netflixu zajistit i solidní zisky. Ten čistý v prvním čtvrtletí klesl o 6,4 procenta na 1,6 miliardy USD (zhruba 36 miliard Kč). Tržby se téměř o deset procent zvýšily a dosáhly 7,87 miliardy USD (177,6 miliardy Kč), zaostaly však za očekáváním analytiků.

Akcie Netflixu v reakci na výsledky a další výhled klesly zhruba o 25 procent.

Nárůst konkurence a sdílení hesel

Společnost uvedla, že čelí sílící konkurenci, kterou pro ni představují nově spuštěné streamovací služby od tradičních zábavních společností. Vliv na celkový počet předplatitelů má ale také masivní sdílení přístupových hesel, vysoká inflace a přetrvávající invaze ruských vojsk na Ukrajinu. Netflix kvůli ní opouští ruský trh.

Firma odhaduje, že přístupové heslo k její streamovací službě sdílí v celém světě více než 100 milionů domácností, z toho přes 30 milionů ve Spojených státech a Kanadě. Netflix to zatím toleroval, protože byl schopen silně růst. Teď se ale chystá proti této praxi zakročit.

Na Netflixu je nově dokumentární seriál Slavné národní parky. Provádí jím bývalý prezident Obama

Číst článek

Netflix ještě v roce 2016 uváděl, že o rozsáhlém zneužívání přístupových informací ví, ale že proti tomu neplánuje nic dělat. Management připouští, že sdílení hesel možná přispělo k rychlejšímu růstu počtu předplatitelů, ale vzhledem k tomu, že firmě začátkem letošního roku předplatitelů ubylo, změny jsou podle serveru CNBC patrně nevyhnutelné.

Žádnou globální strategii proti sdílení hesel Netflix zatím nemá, postoj firmy ale naznačuje, že zásadní změny mohou přijít už začátkem příštího roku.

Ve snaze přilákat nové zákazníky Netflix například zvýšil výdaje na nové produkty, hlavně na původní televizní tvorbu. Aby ji mohl zaplatit, zvýšil cenu své služby.

Firma uvedla, že cenové změny jí pomáhají zvýšit výnosy, ale že jsou za uplynulé čtvrtletí z velké části zodpovědné za úbytek zhruba 600 000 předplatitelů ve Spojených státech a Kanadě.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme