Bez státní televize RT i propagandy Sputniku. Britové nepustí na konferenci některá ruská média

Zástupci ruské státní televize RT a propagandistického média Sputnik se nemohou zúčastnit mezinárodní londýnské konference o svobodě médií, informovala v pondělí s odvoláním na britskou vládu AFP. Podle Británie je to kvůli aktivní roli obou médií v šíření dezinformací.

Londýn/Moskva Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přenosový vůz televize RT u Rudého náměstí v Moskvě (ilustrační foto). | Foto: Gleb Garanich | Zdroj: Reuters

Konferenci, která se koná v britské metropoli tento týden, spolupořádají kanadská ministryně zahraničí Chrytia Freelandová a britský ministr zahraničí Jeremy Hunt.

Novinářka popsala, jak funguje ruská továrna na fake news. ‚Smrtí mi pak vyhrožovali i přátelé,‘ vzpomíná

Číst článek

Zúčastnit se jí mají i další politikové, novináři, zástupci občanské společnosti a mediálního průmyslu.

Ruské velvyslanectví v Londýně k zamítnuté akreditaci pro RT uvedlo, že se jedná o „politickou diskriminaci“, která navazuje na dlouholetou urážlivou kampaň britských úřadů vůči státní stanici.

Ambasáda připomněla britský regulační úřad pro média OFCOM, který vyšetřoval RT kvůli možnému porušení pravidel o nestrannosti ve zpravodajství v souvislosti s loňskou otravou ruského dvojitého agenta Sergeje Skripala a jeho dcery v anglickém městě Salisbury.

Podle organizátorů je cílem akce mezinárodní diskuze a spolupráce na poli svobody médií, čehož se týká i šíření dezinformací. Pozvánku na událost neobdrželi pouze tři země, které spojuje represivní politický režim: Venezuela, Severní Korea a Sýrie.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme