Scenárista Labyrintu: Nejdříve si vymyslíte vraha, Langmajerovi jsem roli majora psal na tělo

Scenárista Petr Hudský (*1972) je podepsán třeba pod pohádkou Pravý rytíř a podílel se na několika seriálech. Naposledy u diváků zabodoval dvěma řadami mysteriózního Labyrintu, závěrečný díl Česká televize odvysílala poslední dubnové pondělí. O Labyrint je zájem i v zahraničí. Prodal se například do Japonska, Němci a Nizozemci chtějí natočit remake. Petr Hudský ale píše také třeba rozhlasové minutové hry.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jiří Langmajer, Tatiana Vilhelmová a Jan Hájek, hvězdy druhé řady seriálu Labyrint | Foto: Česká televize | Zdroj: Česká televize

Vystudoval jste speciální pedagogiku. Jak jste se dostal k psaní?

Při vysoké škole jsem pracoval na mnoha brigádách - třeba jako sanitář ve špitále nebo v ochrance. Na Barrandově jsme hlídali natáčení druhé řady Arabely, kde jsem poprvé viděl, jak scénář vypadá. Později jsem si vymyslel příběh a protože jsem ho viděl jako film, napsal jsem ho v podobě scénáře. Pak jsem se dostal k prvním projektům, zejména ke Kriminálce Anděl.

Kdy začala vaše spolupráce s režisérem Jiřím Strachem?

Jiří Strach | Foto: Jan Bartoněk | Zdroj: Český rozhlas

Poprvé jsme spolu točili v roce 2011 povídkový film Setkání s hvězdou - Jana Hlaváčová. Od té doby se s Jirkou známe. Labyrint je naše druhá spolupráce.

Jak postupujete při psaní tak komplikovaného scénáře, jaký má druhá řada Labyrintu?

Když píšete detektivku, vymyslíte si nejdřív vraha a jeho motiv, takže vlastně postupujete od konce.

Psal jste v Labyrintu nějakému herci roli přímo na tělo?

Od začátku jsme věděl, že hlavní roli bude hrát Jiří Langmajer. A když píšete druhou řadu, některé herce už samozřejmě znáte.

Labyrint II. čerpá z českých dějin - řád ochraňuje údajné potomky Přemyslovců. Zajímáte se hodně o historii?

Ano, zejména o antiku. O možném synovi Václava III. se říkalo, že zemřel. Ostatky Václava III. se ze Zbraslavského kláštera v 16. století opravdu ztratily. Tak jsme si se spoluautorem námětu Davidem Ziegelbauerem řekli, že to je zajímavý moment, pojďme si s tím hrát.

Petr Hudský | Foto: Tomáš Vodňanský

Co dalšího chystáte?

Točí se film Hastrman, scénář jsem napsal s režisérem Ondřejem Havelkou. Předlohou je skvělý román Miloše Urbana, který za něj v roce 2001 získal Magnesii Literu. S nadsázkou a humorem vypráví o lásce vodníka k venkovské dívce. Děj se odehrává v 19. století a v současnosti, do kin by snímek měl jít příští rok na jaře. O dalších projektech bych teď nerad mluvil.

Napsal jste i řadu scénářů pro Český rozhlas...

Rozhlas je taková srdcovka. Dělal jsem hodně minutových her i pohádek (cyklus Telátko popleta), dokonce jsem zkusil i minutové detektivky. Loni jsem psal deset her o Karlu IV. Z větších her to byly detektivka, pohádka, sci-fi a také jsem zpracoval První knihu Mojžíšovu Genesis. Teď se připravuje cyklus o nedostatku vody, napsal jsem do něj čtyři drobnosti.

V rozhlasové hře na rozdíl od scénáře nepíšete vizuální stránku. Musíte tedy přesně popsat, co se děje. Natáčení v rozhlase je také mnohem klidnější než stres u filmování. Sedíte si u stolu, je vám jedno, že venku prší. Prostě paráda.

David Bernardy Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme