Televize Barrandov dostala od vysílací rady pokutu 400 tisíc za neobjektivitu a nevyváženost

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém úterním zasedání vyměřila pokutu 400 000 korun televizi Barrandov za neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa, řekl předseda RRTV Ivan Krejčí. Televize Barrandov se k pokutě zatím nevyjádřila.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaromír Soukup | Zdroj: TV Barrandov

Majitel televize Jaromír Soukup v pořadu podle Krejčího kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. „Problém je, že tam (Soukup) prezentoval poměrně výběrově určitá fakta a ta firma se neměla možnost hájit,“ řekl Krejčí.

Televize se proti pokutě může bránit, pokud s ní nebude souhlasit. „Může to napadnout žalobou a bude rozhodovat soud,“ doplnil Krejčí.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme