Výstava v Obecním domě představí fotografie Alfonse Muchy

Alfons Mucha byl výborným fotografem, poukazuje na to i nová výstava v pražském Obecním domě. Kromě známých divadelních plakátů jsou tu i černobílé snímky, které v Česku ještě nikdy nebyly vystaveny.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Alfons Mucha

Velká výstava málo známých i slavných děl Alfonse Muchy začíná zítra (2.7) v Obecním domě v Praze. Do 30. září bude připomínat, že 24. června tomu bylo 150 let, co se nejslavnější český malíř narodil v Ivančicích u Brna. Originální díla na výstavu zapůjčila Nadace Alfonse Muchy, která vlastní nejobsáhlejší kolekci Muchova díla.

Dva velké výstavní sály Obecního domu zaplnily stovky obrazů Alfonse Muchy, muže, který pomáhal tuto secesní stavbu zdobit.

Od začátku července do konce září si návštěvníci můžou prohlédnout nejenom Muchovy známé návrhy plakátů, ale i fotografie, které v Česku ještě nebyly vystaveny. Jsou na nich modelky a modelové, podle kterých Alfons Mucha maloval.

Putovní výstava má oslavit malířovo výročí

Jde o putovní výstavu, kterou u příležitosti 150. výročí narození Alfonse Muchy zorganizovala Muchova nadace v čele s předsedou správní rady nadace Johnem Muchou.

„Je tady asi 125 prací. Je to totální průřez jeho tvorbou: olej, kresba, pastel. Tématicky jsou to čtyři hlavní témata. Láska k rodině, k životu, ke kráse a harmonii a láska k národu a humanitě. Proto název Apotheosa, který spojuje všechno v jednotný celek,“ přibližuje Mucha.

Celý svět obdivuje zejména litografie, které Alfonse Muchu proslavily, ale Muchova nadace chce autora představit i jako kreslíře. „Pastely jsou fantastické, oleje mluví od srdce,“ říká malířův vnuk John Mucha, podle kterého dílo rozhodně není zastaralé.

Každá ze zastávek putovní výstavy, která se do roku 2012 představí v Kutné Hoře, Ostravě, Liberci a Plzni, bude jedinečná svou koncepcí a bude mít vždy jiného kurátora.

Pražskou výstavu připravila Japonka Tomoko Sato. „Výstava nebude statická a stejná ve všech místech konání. Každá galerie se může rozhodnout, na jakou tématickou část Muchovy tvorby se chce soustředit,“ přibližuje Sato.

Podle Tomoko Sato byly Muchovy práce koncem 19. století známé po celém světy. Hodně lidí znalo ženy s bohatými dekorativními detaily v duchu secese.

Mucha byl přesvědčený, že skutečný design by měl být pastvou pro oči.

Michaela Vetešková, Aneta Vojtěchová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme