Muchovy plakáty se vrátí do Obecního domu. Přibydou unikátní díla, některé se budou i hýbat

Do Obecního domu se vrátí sbírka plakátů Alfonse Muchy shromážděná Ivanem Lendlem, která na stejném místě před sedmi lety přilákala na tuzemské poměry vysoké množství 185 000 návštěvníků. Originály plakátů tentokrát doplní jejich digitální podoba, která umožní některé z nich rozpohybovat. Za Nadační fond Richarda Fuxy, který nyní sbírku bývalého tenisty vlastní, o tom informovala Pavlína Stránská. Výstava začne 21. srpna.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plakát Alfonse Muchy (1896) | Foto: Wikimedia, public domain

„Kromě rozšíření sbírky o zhruba sedm desítek originálních artefaktů jsme při koncipování výstavy použili i nejmodernější technologie, díky kterým motivy více než sto let starého díla Alfonse Muchy doslova ožívají. Je toho však mnohem více, co návštěvníky ohromí, například k nim promluví sám Alfons Mucha,“ uvedl Richard Fuxa, předseda správní rady nadačního fondu.

Slovanská epopej se na pět let stěhuje do Moravského Krumlova. Praha pro ni stále nemá vhodné prostory

Číst článek

Výstava je jednou ze tří částí projektu iMucha, který kromě výstavy nabídne také multimediální projekci a show. O té už dříve informovali její pořadatelé, kteří ji v důsledku dopadů pandemie koronaviru přesunuli z října na 19. května příštího roku. Autorem a režisérem projektu je muzikant Michal Dvořák, show se odehraje v O2 Universum.

Příběh o životní cestě slavného malíře, grafika, designéra a vizionáře stylu secese je vyprávěn očima mladého kreslíře komiksů. Projekt iMucha slibuje projekce, moderní hudbu, tanec, akrobacii i atraktivní jevištní ztvárnění. Tvůrci chtějí ukázat, jak by vypadala tvorba progresivního umělce Muchy, kdyby žil v současnosti.

Před sedmi lety se výstava Muchových plakátů v Praze stala událostí, k níž se upírala pozornost. Zejména kvůli jménu bývalého tenisty, který v roce 1986 emigroval z tehdejšího Československa, také ale díky vysoké návštěvnosti i způsobu uspořádání výstavy.

‚Nadčasovost, bez bojů a válek.‘ Výstava v Paříži si připomíná moravského rodáka Alfonse Muchu

Číst článek

Konala se v Obecním domě, jejím producentem ale byla jedna z největších tuzemských reklamních společností BigMedia, s níž je Fuxa spojen. Masivní reklamní kampaň může mít velký podíl na návštěvnosti, která dosáhla 185 000 diváků a stala se nejnavštěvovanější výstavou výtvarného umění roku 2013.

I když Muchovy plakáty má ve svých sbírkách řada institucí, ta shromážděná Lendlem je výjimečná svojí uceleností. Některé z plakátů nejsou známy ve světě ani ve třech exemplářích, jiné dokonce existují pouze v jednom, které jsou součástí této kolekce.

Sbírka plakátů putovala i po světě, dosud byla vystavena v Miláně a Janově, v New Yorku a v Soulu. Celkem po celém světě zhlédlo sbírku více než půl milionu lidí, uvedla Stránská.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme