Začal Designblok. Letošním tématem pro rekordních 304 designerů nebo značek je Jídlo

Rekordních 304 designérů, značek, studií i uměleckých škol hostí letošní Designblok, který ve středu začal na pražském Výstavišti. Kromě samotné výstavy uvede 17 módních přehlídek a desítky instalací módních designérů a šperkařů. Designblok potrvá do 30. října a jeho letošním tématem je Jídlo.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Designblok začíná | Foto: Michal Krumphanzl | Zdroj: ČTK

„Téma Jídlo bude prorůstat všechny výstavní domy jak přímo gastronomickými stanicemi, tak instalacemi jednotlivých designérů a značek," uvedla ve středu na tiskové konferenci ředitelka Designbloku Jana Zielinski. Ve středu Průmyslového paláce vznikla Designérie jako krajina vjemů požitků i her na téma Jídlo.

Tématem letošní přehlídky designu a módy je jídlo. Designblok nabídne výstavy 300 designérů

Číst článek

„Pro letošní ročník vznikla podle návrhu Maxima Velčovského a Veroniky Jirouškové, kteří ji pojali jako obrovskou cukrárnu. Vyrostou v ní gigantické dorty, kolotoče, které návštěvníky povozí na ikonách značky Vitra, domky od H3T architekti, skákací hora Říp, cukrové vaty nebo perníková srdce malovaná českými ilustrátory," doplnila ředitelka.

V pravém křídle paláce je tradiční Superstudio, kde jsou novinky českých značek jako Brokis, Bomma, Křehký, Kavalierglass, Ton nebo premiéra obnovené značky Rückl. Doplní je zahraniční značky Artemide, Vitra nebo Ittala.

Výstavy designérů, studií i školních ateliérů nabídne Openstudio v levém křídle paláce. Zastoupená bude také móda a šperk. Vrcholem módní části má být podle pořadatelů přehlídka ukrajinské módní návrhářky Yany Chervinské a šperkařky Markéty Kratochvílové.

Počtvrté je součástí Designbloku mezinárodní soutěž Diploma Selection, do které se letos přihlásilo 152 tvůrců ze 42 škol a 17 zemí. Třicítka finálových prací se představí formou výstavy nebo módní přehlídky.

Několik českých autorů se zapojilo do charitativního projektu neziskové organizace Loono a vytvořili variace lidského srdce ze skla, oblečení či šperků. Kampaň Žiješ srdcem učí lidi předcházet a včas odhalit kardiovaskulární onemocnění. Designblok ukáže srdce od Liběny Rochové, Maxima Velčovského, Studia Dechem, Janji Prokić, značky Zorya či Studia Vrtiška-Žák. Na konci listopadu se jejich díla vydraží.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme