Divadelní noviny ocenily mimo jiné práci Alice Nellis
Už po jedenácté se dozvídáme vítěze cen Divadelních novin za uplynulou sezónu. O držitelích rozhodlo grémium sestavené ze členů redakce a odborné veřejnosti. Ocenění se uděluje v pěti kategoriích: alternativní divadlo, tanec, balet, hudební divadlo, činohra a herecký výkon sezóny.
V kategorii alternativní divadlo vyhrála inscenace Pestré vrstvy v režii Janusze Klimszy z Divadla Petra Bezruče v Ostravě. Jde o divadelní hru z prostředí horníků.
Za tanec a balet obdrží cenu Rostislav Novák za projekt Up'end'down, což je představení žánru nového cirkusu, tedy kombinace prvků akrobacie, pohybového a činoherního divadla.
„Je to pro mě dobré zadostiučinění v tom, že to má smysl, dál pracovat s lidmi, s nimiž jsme začali,“ řekl Rostislav Novák.
V sekci hudební divadlo poputuje ocenění do rukou režisérky Alice Nellis za operu Les enfants terribles, kterou dělala ve spolupráci s letošním Pražským quadriennale a s Národního divadla v Praze. Představení se odehrálo na netradičním místě v areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích.
„Myslím, že je to i ocenění všech těch ostatních, co se na tom účastnili za různých, ne úplně jednoduchých třeba fyzikálních podmínek zimy, vody. Člověk je rád, že vlastně ta práce má nějakou odezvu, zvlášť když je to taková práce, která chvíli byla, a teď už po ní není ani stopy. Na druhou stranu si myslím, že v oborech jako je umění lze těžko ty věci poměřovat, takže nikdy člověk nemůže brát cenu jako něco absolutního,“ řekla Alice Nellis.
V kategorii činohra ocenili kritici inscenaci Korespondence V+W Národního divadla v Brně v režii Jana Mikuláška.
Nejlepší herecký výkon podle poroty předvedla Helena Dvořáková v roli Ysé v inscenaci Polední úděl pražského Divadla v Dlouhé.
Ocenění se udílejí od roku 2001. Ještě před dvěma lety, kdy je podporovala Sazka, laureáti získávaly finanční odměny, nyní se musejí spokojit pouze s tituly.