Národní divadlo musí šetřit, diváci to prý ale nepoznají

Národní divadlo šetří, snížilo honoráře svým zaměstnancům a v příští sezoně uvede méně novinek. Přesto svým divákům slibuje, že v divadle nedostatek peněz neuvidí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Michal Dočekal

Michal Dočekal | Foto: Tomáš Vodňanský

Činohra nabídne osm nových inscenací. První bude Shakespearův Král Lear, ve světové premiéře uvede na Nové scéně hru filmaře a dramatika Petra Zelenky Ohrožené druhy a filmař Juraj Herz pro Národní nastuduje adaptaci snímku Deváté srdce.

Na peníze při plánování nových titulů myslet nemuseli, jak vysvětluje šéf činohry a režisér Michal Dočekal.

Přehrát

00:00 / 00:00

O chystaných novinkách v repertoáru Národního divadla informuje redaktorka Michaela Vetešková

„Konec konců činohra zase není tak drahý žánr a inscenace se dá postavit různým způsobem. Takže nedá se říct, že nemůžete nějaký titul dělat proto, že na něj nejsou peníze.“


Přesto v případě výběru jisté inscenace ale možné události v nové sezoně už předznamenaly. A to, když na repertoár zařadili slavnou Figarovu svatbu, která se bude hrát ve Stavovském divadle ve spojení s Mozartovou hudbou.

Už několik týdnů se totiž spekuluje o tom, že by se na jevišti Stavovského divadla měly hrát pouze tituly inspirované dílem Amadea Mozarta.

„Já myslím, že dobrá dramaturgie má mít v sobě i trošku jasnozřivý prvek, to znamená, že má předjímat společenská témata.“

Stavovské divadlo, Praha 1 | Foto: Khalil Baalbaki

„A když jsme se rozhodli pro to uvést Figarovu svatbu a mluvili jsme o tom, že určitě budeme používat části Mozartovy hudby, tak jsme samozřejmě nevěděli, že vznikne velmi vzrušená debata kolem Stavovského divadla, má-li se tam víc hrát mozartovská opera nebo činohra, anebo jak tam mají tyto dva žánry koexistovat,“ říká Michal Dočekal.

Unikátní prostory Stavovského divadla pro Mozartovo dílo využije také operní soubor. Britský režisér David Pountney nastuduje Dona Giovanniho.

Budova divadla na pražském Ovocném trhu je jediným dochovaným a stále plně funkčním divadlem, ve kterém se konala světová premiéra Mozartovy opery a ve kterém zároveň autor své dílo dirigoval.

Michaela Vetešková, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme