Opera Národního divadla dává v nové sezoně přednost českému repertoáru

Z operního jeviště Národního divadla by měla znít česká díla nastudovaná českým režisérem. Tuto výraznou proměnu první scény plánuje v nejbližších sezonách nový tým v čele s ředitelkou Silviou Hroncovou a uměleckým šéfem Petrem Kofroněm. Uvedli to dnes u příležitosti představení sezony v opeře.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Národní divadlo

Národní divadlo | Foto: Filip Jandourek

Nestává se často, že některý z uměleckých šéfů Zlaté kapličky rozesměje novináře na úvodní tiskové konferenci k zahájení sezony. Podařilo se to se Petru Kofroňovi, který je novým uměleckým šéfem opery Národního divadla, když otevřeně vystoupil proti častému hostování drahých zahraničních režisérů v Národním divadle a dodal, že si tímto prohlášením pravděpodobně proti sobě postavil ctihodnou uměleckou obec.

Opera Národního divadla by se měla opírat o český repertoár, míní Kofroň a dodal, že není přítelem světových režisérů jen proto, aby Národní divadlo bylo světové.

Přehrát

00:00 / 00:00

Novou operní sezonu Národního divadla představila Michaela Vetešková

Naopak - úkolem Národního divadla je prosazovat česká díla od českých tvůrců jak hudebních skladatelů, scénáristů, tak režisérů.

Výraznou operní premiérou budou proto Příhody lišky Bystroušky od Leoše Janáčka v režijním provedení Ondřeje Havelky, autorem hudebního nastudování bude Robert Jindra.

Stejně jako Petr Kofroň, tak i on přichází do Národního divadla spolu s novou ředitelkou Opery Národního divadla Silviou Hroncovou, která do divadelního domu přichází hlavně jako manažerka, která chce co nejrychleji vyřešit společné fungování někdejší Státní opery Praha a opery Národního divadla.

„Je třeba říci klíčovou věc. Dnes jsou v opeře Národního divadla dva velké soubory. Je to Státní opera a opera Národního divadla. Jsou pod jednou střechou, a to velmi krátce. Nemají ještě nastavené systémy, vnitřní uspořádání a vzájemnou komunikaci. Je třeba je nastavit brzy.“

Silvia Hroncová před svým angažmá v Praze vedla Národní divadlo v Bratislavě a není tajemstvím, že otázky o uměleckém směřování opery by chtěla přenechat hlavně na Petru Kofroňovi, který z naplánované dramaturgie už vyřadil operetu Veselá vdova a operu Dido a Aeneas.

Národ sobě, nápis nad oponou Národního divadla | Foto: Dezidor, licence Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported

Michaela Vetešková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme