V moskevském divadle Na Tagance pokračuje vzpoura herců

Legendární moskevské Divadlo Na Tagance se otřásá v základech. Jeho umělecký šéf Jurij Ljubimov se nepohodl s herci a oznámil, jak jinak než dramaticky, že z divadla odejde. Spolu s ním podalo výpověď několik předních herců a dalších zaměstnanců. Teď se slavný režisér zřejmě rozhodl k návratu, ale soubor už ho zpět nechce a sepisuje proti němu petici.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Divadlo na Tagance: Dobrý člověk ze Sečuanu

Divadlo na Tagance: Dobrý člověk ze Sečuanu | Foto: Divadlo evropských regionů

Konflikt začal na konci června v Praze. „Události v Praze hrají docela důležitou roli. Před představením Brechtova představení Člověka ze Sečuanu došlo na generálce ke skandálnímu výstupu, kdy herci odmítli hrát, dokud jim vedení divadla, v tomto případě Jurij Petrovič Ljubimov nevyplatí honoráře za představení, ve kterých v zahraničí hostovali, protože už se předtím stalo, že herci hráli zadarmo, hráli za nějaké diety a nedostali pořádně zaplaceno. Vzbouřili se, známý cholerik Ljubimov si to nenechal líbit. Nazval herce línými, peníze jim sice vyplatil, ale oznámil, že podává výpověď,“ vysvětluje Martin Dorazín ze zahraniční redakce, který Na Taganku také často chodil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti konfliktu vysvětlil na Radiožurnálu Martin Dorazín ze zahraniční redakce

V Rusku se kolem aféry zvedla vlna pobouření. Mluví se o ní na nejvyšších místech. Ljubimov si nakonec svoji výpověď rozmyslel a chce zpět. Třiadevadesátiletého režiséra ale nechtějí herci. Taganka patří městu Moskva a tak ta rozhodne, co s divadlem dál.

„K režisérovi jsem chodil, několikrát jsme spolu mluvili. Pokud nejde o divadlo a člověk není jeho hercem, jde o příjemného člověka. V podstatě jde ale o peníze. Když jsem s ním mluvil naposledy, stěžoval si na systém, jakým jsou herci, ke kterým se chová občas velmi tvrdě, placeni. Jsou to v podstatě státní zaměstnanci, kteří mají tabulkový plat a on by to chtěl změnit na kontraktní systém, kterému se naučil za svého pobytu v emigraci. A to se hercům nelíbí,“ dodává Dorazín.

Martin Dorazín, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme