Čtyřlístek ve službách krále jde do kin. Kazí ho product placement
Po dlouhých letech se na filmové plátno dostává slavný komiks Čtyřlístek. Přátelé z Třeskoprsk tentokrát zachraňují českého krále a římského císaře Rudolfa II. Tvůrci počítali s tím, že snímek bude atraktivní jak pro děti, tak pro jejich rodiče. Ti většinou s populárními komiksovými sešity vyrůstali.
Premiéru Čtyřlístku ve službách krále tentokrát nezdobily celebrity, ale malé děti. Zatímco rodiče se sem přišli spíš podívat na staré známé hrdiny z Třeskoprsk, ratolesti šly jednoduše do kina.
„Nejvíc se mi líbila scéna v té hrobce, jak se tam objevila ta FBI, policajti. Nejvíc se mi líbilo, jak cestovali časem z minulosti do budoucnosti. A bylo to celé hezké,“ hodnotí děti.
Film měl rozpočet 30 milionů korun a o product placement v něm není nouze. Speciálně postavička známá z obalu mlékárenského výrobku se na plátně objevuje tak často, že by se snad mohla v příštím roce ucházet na Českých lvech i o cenu za vedlejší herecký výkon.
Scénář předepisuje Fifince, Pinďovi, Myšpulínovi a Bobíkovi cestování v čase, boj s démonem nebo létání na bájném gryfonovi. Na hodinu a půl je toho až dost.
„To je dělané schválně, aby ten divák musel jít do kina třikrát, aby správně ten děj pochopil,“ směje se režisér a animátor Michal Žabka a dodává:
„My samozřejmě počítáme s tím, že dnešní děti už jsou zvyklé na rychlejší děj, než jsme to měli my za našich mladých let. Myslím, že ten děj pochytají a poberou.“