Hemel není jen o sexu, brání své dílo režisérka Sacha Polaková
Svým líčením nutkavého a značně nekonvenčního sexuálního chování mladé ženy, včetně popisných záběrů jejích intimních partií, připomíná nizozemsko-španělský film Hemel z počátku jakousi ženskou verzi Studu. Debutující režisérka Sacha Polaková však věnuje stejnou pozornost také složitým rodinným vazbám, jež utvářejí hrdinčinu osobnost a podmiňují její chování.
„Sex je důležitý, ale ten film není o sexu,“ brání snímek jeho režisérka, otázky na tento aspekt dostává často.
Film je v jejím vidění více o těžkostech ve vztazích a hledání vztahů. „Nalézt sám sebe a zorientovat se,“ zdůrazňuje Polaková.
Hlavní hrdinka Hemel je bezohledně sebevědomá, impulzivní a neomalená, zároveň však křehká, zranitelná a toužící po blízkosti
Svůj debut Hemel ve Filmžuirnálu představovala režisérka Sacha Polaková. Mluvil s ní Vladimír Kroc
Její jméno v holandštině znamená „nebe“.
„Mysleli jsme si, že jí dáme nějaké hippie jméno, protože její otec není takový hippie. Je to člověk, co pracuje v Christie’s,“ vysvětluje režisérka pojmenování hlavní hrdinky i filmu a pokračuje:
„Dali jsme tam také nějaké informace o její matce a mysleli jsme si, že ona by jí takové jméno dát mohla.“
Herečky Hannah Hoekstra byla pro režisérku jasná volba. Jistá si byla hned, jak ji uviděla u castingové agentury.
Film vytvořila Sacha Polaková za 20 dnů.
„Myslím si, že pravděpodobně jsem z polské židovské rodiny, ale v Polsku neznám nikoho. Já sama pocházím z malé rodiny,“ reaguje na otázku na své příjmení režisérka Sacha Polaková.
Další film bude chystat díky stipendiu z Berlinale. „Od září budu žít čtyři měsíce v Berlíně a budu pracovat na tomto projektu,“ poodhaluje Polaková.
Hlavní postavou bude žena, jejíž muž zemře a ona zjistí, že měl ještě druhou rodinu.