Nový film o Jobsovi narazil na odpor fanoušků. V Americe komerčně propadl
Druhý životopisný film o Stevu Jobsovi se kritikům líbí víc než ten první. Přesto ve Spojených státech komerčně propadl. Za první víkend vydělal pouhých 7 milionů dolarů. Další týden tržby klesly o dvě třetiny. Distributoři pak film stáhli z většiny kin. Za nezájem může bojkot Jobsových příznivců.
Zakladatel firmy Apple Steve Jobs má armádu fanoušků po celém světě. A ti nesou nelichotivé zmínky o svém idolu i firmě Apple velmi nelibě. Jako třeba v dokumentu Alexe Gibneyho nazvaném Steve Jobs: Jak změnit svět.
Film po americké premiéře v roce 2013 vyvolal rozhořčené reakce.
„Fanouškům vadilo, že Apple - samozřejmě jako spousta jiných firem - vyrábí iPhone v Číně v téměř nelidských podmínkách. Co je pozoruhodné, že právě v těch fabrikách Apple bylo i na čínské poměry pácháno mnohem víc sebevražd než v jiných továrnách, kde se vyráběly elektronické přístroje,“ vysvětluje ředitel jihlavského festivalu dokumentárních filmů Marek Hovorka.
Podobný osud potkal v Americe i čerstvou novinku - hraný film Steve Jobs od Dannyho Boylea. Spoluzakladatele firmy Apple líčí jako chytrého a předvídavého, ale často bezohledného člověka. Vdova po Stevu Jobsovi Laurene Powell Jobsová proti jeho uvedení protestovala. Snímek bojkotují i obdivovatelé Jobse.
Do českých kin vstoupí film dnes. Jak si tu povede, teprve uvidíme. I u nás má totiž Steve Jobs spoustu příznivců. Pokud se rozhodnou snímek bojkotovat, může to dopadnout jako v Americe.