Přesně před sto lety se narodila herečka Nataša Gollová

Přesně před sto lety se narodila divadelní a filmová herečka Nataša Gollová. Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy a hovořila několika světovými jazyky. Později soukromě studovala herectví a tanec. Následovala divadelní angažmá, nejdelší v divadle na Vinohradech. Svůj komediální talent uplatnila v mnoha filmech, například Hotel Modrá hvězda, Kristián nebo Eva tropí hlouposti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nataša Gollová se svým filmovým partnerem Oldřichem Novým

Nataša Gollová se svým filmovým partnerem Oldřichem Novým | Foto: csfd.atlas.cz

Natašu Gollovou objevil pro film režisér Martin Frič.

„Ve filmu působila svojí přirozeností, bezprostředností. Dokázala prezentovat takový typ hezké, mladé a přitom inteligentní dívky,“ říká filmový historik Pavel Taussig.

Tím také podle něj převyšovala některé své herecké kolegyně.

Přehrát

00:00 / 00:00

O Nataše Gollové mluvil ve Světě o desáté filmový historik Pavel Taussig

„Určitým typem se blížila k Adině Mandlové. Obě představovaly kamarádské dívky, takové moderní, které jsou vstřícné. Obě oplývaly velkou sexualitou, na tu dobu dost odvážnou. Gollová měla také štěstí na partnera Oldřicha Nového. To bylo od režiséra Friče geniální, že je dal dohromady do dvojice,“ myslí si Taussig.

Její hereckou kariéru poznamenalo období protektorátu a 2. světové války. Německý film, ve kterém hrála, byl obsahem nezávadný, ale Němci trvali na tom, aby si čeští herci a herečky poněmčili svá jména.

„Ona si zvolila pro mnohé z nás nepochopitelný pseudonym Ada Goll. To křestní jméno je teda do nebe volající. To jí pochopitelně přitížilo. A také intenzivní vztah s představitelem okupační moci,“ vysvětluje Taussig.

Všichni kolegové na ni podle Taussiga později vzpomínali jako na velmi hodnou, přívětivou a milou paní, která nikomu neublížila.

Nataša Gollová | Foto: Miloš Janoušek

„Já tomu věřím a vždycky dodávám, že ona za války ublížila sama sobě, své cti a pověsti,“ říká Taussig.

Po válce se ve filmu objevila až v roce 1951 v roli Sirael po boku Jana Wericha ve snímku Císařův pekař a Pekařův císař.

Po válce nemohla hrát v Praze, provdala se za divadelního režiséra Konstantina, se kterým odešla do divadla v Českých Budějovicích, kde hrála.

„Při natáčení filmu Císařův pekař byl vyměněn režisér Jiří Krejčík, nahradil ho Martin Frič, který film přeobsadil. Jan Werich, který v té době vedl výrobní skupinu na Barrandově, v jejíž produkci tento film vznikal, přemluvil Martina Friče, aby Irenu Kačírkovou, která roli Sirael měla hrát a už ji roztočila v Krejčíkově filmu, přeobsadil Natašou Gollovou,“ vzpomíná Taussig.

Nataša Gollová zemřela ve spánku 29. října 1988 a je pohřbena na Vyšehradském hřbitově.

Ivana Šulcová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme