Půlnoční polibek
Silvestr většině lidí asociuje bujaré veselí, doprovázené rachejtlemi, petardami a skleněnými lahvemi, může se ale klidně jednat o den plný seznamování a hledání lásky. A jelikož bude nyní řeč o filmu s názvem Půlnoční polibek, hádáte správně, že alkoholové běsnění hlavní pozornost tvůrců neukořistilo. Přesto však snímek slibuje řádné dobrodružství.
Těžko něco dodávat k tomu, že ve dvou se to lépe táhne. Jednu noc v roce se ale pocit osamění může ještě znásobit. Kalendář na datum 1. ledna se přeci vždycky lépe přetáčí v něčí společnosti. Ví to i Wilson, který si nedávno prošel rozchodem a stále se přes něj dostatečně nepřenesl. Ničemu nepomůže, že masturbuje nad upravenou fotkou přítelkyně svého nejlepšího kamaráda Jacoba, který ho u toho načapá.
Inu stane se, všichni drobný exces berou s humorem. Jacob ale Wilsonovi raději poradí, aby si dal inzerát na internetovou seznamku, protože v Los Angeles přeci musí být spousta holek, které taky nechtějí být o Silvestru samy. A má pravdu, je jich dost, jako první se však ozve Vivian. Moc pěkná dívka, přesto značně nekonvenční a "kapánek" namyšlená. Stačí samotná úvodní schůzka, během níž si v jedné kavárně naplánuje několik setkání a až podle nich se rozhodne, s kým tedy zkusí poslední noc v roce prožít. Důvěru dostane právě Wilson.
A tím začíná jedna dlouhá procházka... Vivian totiž není úplně bezstarostnou dívkou, jakou se zdá být - během dlouhých rozhovorů s Wilsonem si pomaličku uvědomuje, že by nebylo od věci s ním některé záležitosti sdílet. Běžné procházení jednoho páru po Los Angeles připomene "chodící" romance Richarda Linklatera Před úsvitem a Před soumrakem. V případě Půlnočního polibku však jde o něco vulgárnější variaci, jelikož Vivian používá slovník léty protřelých sprosťáků. Někdy to pomáhá k vytvoření přirozené atmosféry, jindy se daří méně a konverzace spíš šustí papírem než civilností. Každý holt netvoří scénáře jako Kevin Smith.
Režisérovi Alexi Holdridgeovi, který si Půlnoční polibek i sám napsal, se přesto z celkového pohledu daří vybudovat sympatickou náladu. Ústřední aktéři Scott McNairy a Sara Simmondsová jsou obyčejní a poměrně přirození, trable jejich postav zase zajímavé a podávané s logickým uspořádáním. Snímek přitom není jednoznačná romantika, řešené věci mají až příliš důvěrný a vážný charakter, takže se vzájemně mísí pocity bezstarostné radosti a trpké melancholie.
Půlnoční polibek značně připomíná tvorbu nezávislých filmařů - minimální rozpočet, důraz na postavy a dialogy, obsazení neokoukaných tváří. Bohužel kamera onou "nezávislostí" načichla až příliš. Použití laciného přístroje poznáte z prvních záběrů, kdy získáte dojem, že se jedná o takové pěkné domácí video. Tohoto dojmu se po celou dobu filmu nezbavíte a samotná digitální technika strhává pozornost na sebe namísto na snímané objekty.
Jde o takový malý velký kousek tvořený pro radost. Má svoji hloubku i silné momenty, ale mizerné finance se na formální stránce nepříjemně podepisují. Za největší překvapení se ale dá brát samotný fakt, že Půlnoční polibek nastupuje do tuzemských kin. Nejedná se o produkt pro masového diváka, a tak především zaskočí, že toto dílko se uvedení dočká, avšak (500) Days of Summer, vynikající romantický snímek se zaručeně větším diváckým potenciálem, u nás stále nemá a asi ani nebude mít datum premiéry. Ach, ta krize.
Související odkazy: oficiální stránky filmu, ČSFD (flash trailer)
Půlnoční polibek (In Search of a Midnight Kiss), komedie, romantický, USA, 2007, 90 min
Režie: Alex Holdridge, scénář: Alex Holdridge, kamera: Robert Murphy, střih: Frank Reynolds, Jacob Vaughan, produkce: Seth Caplan, Scoot McNairy, hudba: Kaz Boyle, Brian McGuire
Hrají: Scoot McNairy (Wilson), Sara Simmonds (Vivian), Kathleen Luong (Min), Brian McGuire (Jacob), Twink Caplan (Wilsonova matka), Robert Murphy (Jack) a další