RRTV vydává výklad k vyhlášce o hlasitosti reklam. Ztiší se už v sobotu

Hlasité televizní reklamy přestanou diváky obtěžovat od 1. června. Jak reklamy, tak například teleshopping budou televize vysílat ve stejné hlasitosti jako ostatní pořady. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dnes vydá výkladové stanovisko k vyhlášce, která hlasitost televizní reklamy omezuje, a tím celý legislativní proces ukončí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize. Ilustrační foto

Televize. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Boj za ztišení televizních reklam trval v Česku dlouho.

O klidnější sledování televize se postarali nejen poslanci, ale i sami diváci. Před třemi lety se do lítého boje pustil i podnikatel Petr Krajča z Napajedel u Zlína.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co předcházelo přijetí novely vysílacího zákona, přibližuje Věra Masopustová

„Petici jsem založil v roce 2010. Důvodem bylo, že mě i celou rodinu i známé v televizi velice rozčilovalo, že jsou reklamy výrazně hlasitější, než jsou ostatní pořady. Nakonec těch podpisů bylo více než 13,5 tisíce,“ vzpomíná Petr Krajča.

Petice Petra Krajči oslovila i poslance. Skupinu, která připravila novelu vysílacího zákona s částí omezující hlasitost reklamy v televizi, vedl občanský demokrat Václav Mencl.

„Několik let nám psali občané, dokonce kvůli tomu vznikla petice. Televize sice stále říkaly, že se tomu nějak budou věnovat a že to tedy udělají samy,“ uvádí Václav Mencl a pokračuje:

„Nakonec to po několika letech samy neudělaly a chopili jsme se toho my, poslanci, na základě těchto iniciativ. Samozřejmě jsme to zpracovávali společně s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání a také jsme o tom vedli dlouhá, několika měsíční jednání s vysilateli, až tato novela vznikla.“

Poslední krok ke konci překřičených reklam dnes udělá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání - vydá výkladové stanovisko k vyhlášce, která hlasitost televizní reklamy omezuje.

Od prvního června už tedy bude televize hrát jen tak hlasitě, jak bude sám divák chtít. Zákon totiž platí pro všech víc než tři sta televizních stanic, které mají pro vysílání v České republice licenci. Pokud budou hlasité reklamy vysílat dál, čeká je pokuta.

„Zákon předpokládá sankci do výše 5 milionů korun, ale samozřejmě ze zákona také platí, že při prvním porušení zákona Rada může provozovatele pouze upozornit na takové porušení a dát mu lhůtu k nápravě,“ upřesnila předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.

Věra Pfeifferová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme