Svátek filmů v kině Lucerna představí soudobé japonské filmy

V pražském kině Lucerna probíhá ode dneška přehlídka soudobého japonského filmu - Eiga-Sai, tedy japonsky ‚svátek filmů‘. Čtvrtý ročník zahajuje komedie Hotel Ibišek. Perličkou v programu je dlouho očekávaný snímek natočený podle slavného románu spisovatele Haruki Murakamiho Norské dřevo, který se do běžné české distribuce dostane až 10. února.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z japonského filmu Norské dřevo

Z japonského filmu Norské dřevo | Foto: Eiga-Sai 2011

Přehlídka představí do 27. ledna celkem sedm filmů, které byly v Japonsku natočené v posledních dvou desetiletích.

Přehrát

00:00 / 00:00

O festivalu Eiga-Sai mluvil na Rádiu Česko Robin Heřman, ředitel přehlídky soudobého japonského filmu

„Při výběru filmů nám šlo o to, aby film nějakým způsobem vypovídal o snažení japonských režisérů posledních desetiletí, zároveň ale aby to byl film, u kterého je mizivá šance, že by se dostaly do české distribuce. Výjimkou je letošní bonus Norské dřevo, abychom udělali českým divákům radost,“ říká Robin Heřman, ředitel přehlídky soudobého japonského filmu.

První film, který bude uveden už dnes večer je Hotel Ibišek. Tato komedie vznikla na motivy populárního komiksu.

„Komikové náměty jsou pro japonskou kinematografii velice typické. U nás má řada lidí pocit, že komiks je nějaký úpadkový žánr, v Japonsku má tisíciletou tradici. Nejskvělejší díla klasické literatury se v Japonsku dostala mezi široké vrstvy právě prostřednictvím komiksu. Pro Japonce je typické vnímání reality v obrazech. I japonské filmy jsou jakousi sérií obrazů,“ pokračuje Heřman.

Hojně avizovaný snímek Norské dřevo, který vznikl podle předlohy stejnojmenného románu Haruki Murakamiho a v rámci přehlídky má českou předpremiéru. V Japonsku byl oficiálně představený už v prosince minulého roku.

„Ohlasy na film jsou všude velmi podobné. Je to vyhraněný film s velkou obrazovou bohatost. Diváci se dělí na dva tábory, na příznivce nebo velké odpůrce. Argumenty jsou ale stejné, do filmu se totiž z románu podařilo přenést pouze jedinou dějovou linii,“ dodává Heřman.

Další zajímavostí je minimalistický film Sakura v rozpuku. Mělo by jít o filmový ekvivalent tradičního barevného dřevořezu.

Zuzana Filípková, Tomáš Pavlíček, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme