Z Prahy se Noc reklamožroutů stěhuje do Brna
Slovanský dům v Praze se v pátek večer proměnil v jedno tepající město reklamních spotů. Už popáté se tam konala Noc reklamožroutů. Jde o celosvětový projekt, v rámci kterého se v kinosálech promítá šestihodinový proud reklamních spotů z celého světa.
Lidé v kinosálech během projekcí reklamních spotů netleskají. Pokud se jim daná reklama líbí, tak jednoduše zatroubí na frkačku - známou hlavně z pouťových stánků. Projekt se každý rok koná asi ve 160 městech světa. Jeho otcem, zakladatelem a sběratelem reklamních spotů je Francouz Jean Marie Bursikot.
„Dramaturgie je víceméně stejná. My nemůžeme nijak zasahovat do projektu, protože pan Bursikot si nepřeje, abychom vstupovali do jeho programu. Na nás je pouze to, abychom to divákům zpestřili a zabavili je, když zrovna nesedí v sále,“ vysvětluje manažerka projektu Petra Lamlová.
Letošní ročník byl zaměřený hlavně na britské a automobilové reklamy, ale i sociální a humanitární spoty. Sály byly plné a mnozí diváci seděli i na schodech.
Frkačky bylo slyšet střídavě každých pár minut ze všech kinosálů. Návštěvníci byli vesměs spokojení, přesto se ale objevovaly i stejné pocity, že minulé ročníky měly větší spád:
„Minulé roky byly určitě bohatší, než je ten letošní. Před čtyřmi lety tu byly různé kadeřnické show, různé skupiny, dýdžejové, letošní ročník je chudší,“ říkají návštěvníci.
Noc reklamožroutů opustila nad dnešním ránem Prahu. Z České republiky ale ještě neodjíždí. Reklamu uměleckou i kýčovitou, spojenou se show, hudebními a tanečními vstupy, si užije ještě 27. října Brno.