Zpomalený vlak 1 2 3 ze stanice Pelham

Mladší bratr Ridley Scotta Tony patří mezi elitu režisérů, kteří se zabývají akčními thrillery. Remake hitu Pelham 123 z roku 1974 se zdál být jasným trhákem. Duel Washington versus Travolta, atraktivní prostředí, nadupané trailery. Přesto film v kinech spíše propadl. Důvody se pokouší najít Vítek Schmarc.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELÝ PŘÍSPĚVEK!

Přehrát

00:00 / 00:00

Zpomalený vlak 1 2 3 ze stanice Pelham

Málo pravděpodobná událost, jakou představuje únos soupravy newyorského metra, svede dohromady vystrašeného dispečera s impulzivním šílencem. Na jedné straně nehrdinský civilista, na straně druhé nebezpečný bývalý makléř s originálním plánem - připočtěme atraktivní prostředí stísněných tunelů, slibné jméno režiséra a máme zaděláno na potenciální letní šlágr. Bohužel, Únos vlaku 1 2 3 zahýbá špatně na všech návěstích, kterými ospalým tempem projíždí.

Postavit proti sobě výbušného zločince a náhodného kolemjdoucího je dozajista atraktivní koncept. Neobejde se však bez charismatických herců a promyšlených postav. Duel Denzel Washington vs. John Travolta sliboval velký zážitek, z nějž však na plátně zůstalo pouze velmi chatrné torzo. Jejich partie, která se z velké části odehrává přes vysílačku, probíhá bez napětí, překypuje frázemi, kterými záporná postava dává najevo svou naprostou vyšinutost a kladná postava zase svou naprostou obyčejnost. Jakkoli to může znít nesmyslně, Travolta je příliš černý a Washington zase příliš bílý a bitva dvou odlišných principů tak zcela postrádá jakoukoli nepředvídatelnost a spád.

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

Nudné konverzace, v níž jeden zatvrzele opakuje slova nenávisti k městu New York a druhý, že je v tom zcela proti své vůli, prokládá Tony Scott akčními sekvencemi. Ty mají jinak vlažné tempo vyprávění popohnat svižným klipovým střihem a moderně stylizovanými záběry, nicméně jsou samoúčelné až hrůza. Navíc se jich ve valné většině neúčastní hlavní hrdinové, čili z hlediska diváka se jedná pouze o vizuálně atraktivní, avšak stále nadbytečnou vatu. Únos vlaku 1 2 3 marně hledá přesvědčivou polohu: konverzační jádro trpí přílišnou plakátovostí, akční výplně zase laciným efektem. Tonymu Scottovi se zkrátka řízení soupravy vymklo z rukou a na diváka tak čeká velmi trhavá a zdlouhavá projížďka průměrným příběhem.

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

Únos vlaku 1 2 3 obsahuje všechny ingredience potřebné pro velký letní akční hit, bohužel ve špatném poměru a velmi průměrném provedení. Jedná se přesně o ten druh snímku, na který se zapomíná ihned poté, co necháte kino za zády - nenadchne totiž vůbec ničím. Řemeslo sice slušné, ale k čemu to všechno? Od filmaře Scottova formátu lze snad právem očekávat víc než tenhle slepý tunel.

Hodnocení: 50%

Vít Schmarc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme