Zpomalený vlak 1 2 3 ze stanice Pelham

Mladší bratr Ridley Scotta Tony patří mezi elitu režisérů, kteří se zabývají akčními thrillery. Remake hitu Pelham 123 z roku 1974 se zdál být jasným trhákem. Duel Washington versus Travolta, atraktivní prostředí, nadupané trailery. Přesto film v kinech spíše propadl. Důvody se pokouší najít Vítek Schmarc.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELÝ PŘÍSPĚVEK!

Přehrát

00:00 / 00:00

Zpomalený vlak 1 2 3 ze stanice Pelham

Málo pravděpodobná událost, jakou představuje únos soupravy newyorského metra, svede dohromady vystrašeného dispečera s impulzivním šílencem. Na jedné straně nehrdinský civilista, na straně druhé nebezpečný bývalý makléř s originálním plánem - připočtěme atraktivní prostředí stísněných tunelů, slibné jméno režiséra a máme zaděláno na potenciální letní šlágr. Bohužel, Únos vlaku 1 2 3 zahýbá špatně na všech návěstích, kterými ospalým tempem projíždí.

Postavit proti sobě výbušného zločince a náhodného kolemjdoucího je dozajista atraktivní koncept. Neobejde se však bez charismatických herců a promyšlených postav. Duel Denzel Washington vs. John Travolta sliboval velký zážitek, z nějž však na plátně zůstalo pouze velmi chatrné torzo. Jejich partie, která se z velké části odehrává přes vysílačku, probíhá bez napětí, překypuje frázemi, kterými záporná postava dává najevo svou naprostou vyšinutost a kladná postava zase svou naprostou obyčejnost. Jakkoli to může znít nesmyslně, Travolta je příliš černý a Washington zase příliš bílý a bitva dvou odlišných principů tak zcela postrádá jakoukoli nepředvídatelnost a spád.

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

Nudné konverzace, v níž jeden zatvrzele opakuje slova nenávisti k městu New York a druhý, že je v tom zcela proti své vůli, prokládá Tony Scott akčními sekvencemi. Ty mají jinak vlažné tempo vyprávění popohnat svižným klipovým střihem a moderně stylizovanými záběry, nicméně jsou samoúčelné až hrůza. Navíc se jich ve valné většině neúčastní hlavní hrdinové, čili z hlediska diváka se jedná pouze o vizuálně atraktivní, avšak stále nadbytečnou vatu. Únos vlaku 1 2 3 marně hledá přesvědčivou polohu: konverzační jádro trpí přílišnou plakátovostí, akční výplně zase laciným efektem. Tonymu Scottovi se zkrátka řízení soupravy vymklo z rukou a na diváka tak čeká velmi trhavá a zdlouhavá projížďka průměrným příběhem.

Z filmu: Únos vlaku 1 2 3 | Foto: Falcon

Únos vlaku 1 2 3 obsahuje všechny ingredience potřebné pro velký letní akční hit, bohužel ve špatném poměru a velmi průměrném provedení. Jedná se přesně o ten druh snímku, na který se zapomíná ihned poté, co necháte kino za zády - nenadchne totiž vůbec ničím. Řemeslo sice slušné, ale k čemu to všechno? Od filmaře Scottova formátu lze snad právem očekávat víc než tenhle slepý tunel.

Hodnocení: 50%

Vít Schmarc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme