Africa Hitech: Návštěva v dubovém blázinci

Dva britští muzikanti se v roce 2007 potkali na Red Bull Music Academy v Torontu a natočili spolu jeden track. Pak na sebe o dva roky později znovu narazili v Austrálii, kam se mezitím nezávisle na sobě odstěhovali, a řekli si, že musí jít těm náhodám víc na ruku. To je v kostce historie projektu Africa Hitech, který tvoří soulový zpěvák a producent Steve Spacek a beatmaker Mark Pritchard (známý hlavně pod přezdívkou Harmonic 313).

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Africa Hitech

Africa Hitech | Foto: Press kit

Jejich sólové diskografie patří mezi to nejlepší, co se událo v černé hudbě v nulté dekádě, takže se těžko někdo může divit, že po jejich společném projektu okamžitě skočil Warp Records a podepsal s nimi nahrávací smlouvu. Jejich aktuální EP Hitcherous ukazuje, že to vůbec nebyla marná investice.

Přehrát

00:00 / 00:00

Africa Hitech: Návštěva v dubovém blázinci

První oficiální ochutnávkou z laboratoře Spacek & Pritchard byl minimalistický dancehall Blen, který se objevil na výroční kompilaci chystaných novinek na Warp Records. „Africa Hitech je více než jen jméno, je to ideologie, která ztělesňuje eklektickou diasporu elektronických stylů – od dubu a acidu až po UK garage, grime, techno, house a jamajský dancehall,“ hlásaly nadšeně promo materiály, a i když obvykle z těchto zdrojů necituji, musel jsem jim po poslechu Blen dát za pravdu. Komu to bylo málo, dostal ještě na B straně kybernetické R&B The Sound Of Tomorrow s vokálem Erika Breuera.

Africa Hitech - Hitcherous | Foto: Warp Records

Mark Pritchard za poslední rok vydal pod vlastním jménem hned několik povedených singlů – Elephant Dub, Wind It Up nebo The Hologram a všechny mají společné to, že při jejich přehrávání reprosoustavy úpí pod útokem kvičících syntezátorů i nízkofrekvenčních basových linek. Nejsou to ale agresivní zvuky, spíše příjemné vyšinutí z obvyklých stereotypů. Šestipísňové EP Hitcherous v tomto stylu pokračuje, od úvodní How Does It Make U Feel, v níž Spacek předvádí Stevie Wondera uvězněného osm a půl minuty mezi pneumatickými buchary, až po závěrečnou instrumentální verzi One Two, kde do amputovaného dancehallového beatu prší 8bitové zvuky z herních automatů. Někdy je té dekonstrukce trochu moc, rytmickou kostru Said Speed zachrání v druhé polovině až kosmické syntezátory a stop start beat ve vokální verzi One Two vlastně jen hrozí a nikdy pořádně nezaútočí.

Mark Pritchard | Foto: James Brickwood

Spacek na své sólové dráze dělal krásně švihlou podobu komerčního R&B a soulu, Africa Hitech je oproti tomu rovnou návštěva v arkhamském blázinci. První delší počin tohoto projektu nabízí silnou dávku hudebního divnofuturismu. Jestli někdy vydají regulérní album, bude se muset prodávat s uklidňujícími sedativy.

Africa Hitech – Hitcherous EP (Warp, 2010)

Karel Veselý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme