Česká filharmonie zahajuje sezonu Faustovskou symfonií

Česká filharmonie dnes večer vstupuje do 116. sezóny. Pro svůj letošní zahajovací koncert, který odehraje od 20 hodin ve Dvořákově síni pražského Rudolfina, zvolila Faustovskou symfonii pro tenor, mužský sbor a orchestr od Franze Liszta. Pod vedením šéfdirigenta České filharmonie Eliahu Inbala vystoupí spolu s Českou filharmonií také tenorista Aleš Briscein a Pražský filharmonický sbor se sbormistrem Lukášem Vasilkem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rudolfinum - sídlo České filharmonie | Foto: ceskafilharmonie.cz

„Franz Liszt má v tomto roce velké výročí a šéfdirigent české filharmonie Eliahu Inbal patří k vynikajícím interpretům hudby tohoto typu, takže to byla jeho volba, kterou orchestr s radostí akceptoval. Je to velmi působivé a důstojné dílo pro zahájení sezóny, které v Praze nezní příliš často. Navíc máme možnost spolupracovat s Pražským filharmonickým sborem, který je u České filharmonie pravidelným hostem.“ říká generální ředitel České filharmonie David Mareček.

Franz Liszt je zakladatelem žánru symfonické básně, i když českému publiku je znám spíše jako klavírní skladatel. Byly to právě Lisztovy symfonické básně, které se staly předobrazem dílu Bedřicha Smetany.

Přehrát

00:00 / 00:00

filharmonie.mp3

Kromě Faustovské symfonie uvede Česká filharmonie i další významná díla. Jedním z nich bude Oratorium Franze Schmidta Kniha sedmi pečetí, které v Praze zazní poprvé a bude ho dirigovat Manfred Honeck. Dále zazní Bernsteinova symfonie Kadiš, kterou Eliahu Inbal uzavře svoje působení u České filharmonie nebo dvě nejznámější Dvořákovy symfonie, osmá a devátá, které přijede do Prahy uvést světoznámý dirigent Christoph Eschenbach.

„Čeká nás také velmi významné turné do Číny, kde vystoupí filharmonie mimo jiné na mahlerovském festivalu," dodává Mareček. Kromě Mahlerovy 6. symfonie předvede i český repertoár.

Česká filharmonie také nově plánuje vydávat své projekty na vlastní značce. „Vede nás k tomu možnost zásadně ovlivňovat repertoár, protože když vydáváte pro jinou firmu, tak se často musíte podřizovat. Navíc je to trend, většina světových orchestrů má svou vlastní značku,“ vysvětluje David Mareček.

Alena Benešová, Martina Maňasová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme