Komentovaný výběr nejlepších alb roku Část třetí: Guardian Selection!

Vlivný britský deník Guardian rovněž sestavil žebříček deseti nejvýznamnějších alb roku 2009, a přes některé styčné body se vůči zaoceánskému vkusu sympaticky vymezuje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sluchátka

Sluchátka | Foto: Fotobanka stock.xchng

Top Ten otevírá brooklynské trio Yeah Yeah Yeahs, které vyměnilo kytary za klávesy, a přitom neztratili skoro nic ze svého naježeného kouzla. Na deváté místo delegovali hudební redaktoři prestižního britského listu androgynní synth-popovou princeznu La Roux, která jim učarovala kombinací ledové pózy a prudkých osobních emocí. O příčku výš se nachází jeden z nejlepších debutů sezóny: album Jewellery od Micachu and The Shapes je skvělým příkladem chytrého a chytlavého popu, poskládaného ovšem z velmi nepravděpodobných zdrojů.

NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELÝ PŘÍSPĚVEK!

Přehrát

00:00 / 00:00

Komentovaný výběr nejlepších alb roku Část třetí: Guardian Selection!

V tradici rozvětvených názvů a národních priorit pokračuje žebříček Guardianu i na sedmém a šestém místě, které obsadili britští indie-folkaři Noah and The Whale a specialisté na epický barokní pop Florence and the Machine. První pětku otevírá zřejmě jediná kapela, která letos nebude chybět v žádném letošním žebříčku: Animal Collective se svým opojným manifestem kreativity Merriweather Post Pavilion. Po něm následuje avantgardní pop amerických Dirty Projectors zaznamenaný na albu Bitte Orca a na třetí pozici dosáhli angličtí indie-rockeři Wild Beasts, kteří na desce Two Dancers histriónským falsetem zpívají své temné příběhy o pěstních zápasech a sexu.

Animal Collective (USA) live | Foto: Stanislav Soukup

Nebylo by to úplné účtování s pestrým, zvolna končícím rokem, kdyby v něm chyběl elektrizující zásvětní pop Karin Dreijer Anderssonové, jež ve své aktuální mystické reinkarnaci coby Fever Ray vymýtá duchy nespavosti. Na druhou příčku ji takticky odsunul další debut: bezejmenná prvotina londýnských The xx. Minimalistické písně s atmosférou nočního Londýna dopisovatelům Guardianu učarovaly i přes pel naivity, který je pro tvorbu The xx tak typický.

The xx | Foto: Press kit

Aleš Stuchlý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme