Masivní a barevný sound Russian Circles

Základními elementy post-rocku jsou různě kombinované atmosférická jemnost na jedné straně a syrovost a agrese na straně druhé. Metaforická útěcha a vykoupení ve střetu s násilím a zkázou. Mnoho vyznavačů tohoto žánru bohužel sklouzne k triviálnímu schématu "soft-to-loud" dynamiky, to ale není případ Russian Circles na třetí řadovce Geneva.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Russian Circles

Russian Circles | Foto: Ryan Russell

NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELOU RECENZI!

Přehrát

00:00 / 00:00

Masivní a barevný sound Russian Circles

Trio si naopak s touto základní strukturou rafinovaně pohrává. Jako by se na břehu švýcarsko-francouzského jezera potkali Russian Circles z období dravého debutu Enter a z období druhé, vycizelovanější desky Station.

Celé to začíná skvěle. Z výtečně vybraného otvíráku Fathom se s duněním vysypou tunové gradující riffy, které se ovšem místo očekávaného klimaxu bolestně zlomí do ambientního, napětím sršícího šrumění disonantních smyčců. To jen kypří půdu pro explozi titulní skladby, která je esencí toho nejlepšího, co je na albu k mání. Dělové bicí, drtivá basa, sekery kytar. A při tom všem i hutná atmosféra, silná melodie a pestrá dynamika. Všechno ale nakonec urve a ovládne tepající rytmika a elektronické ruchy. Následuje klasicky post-rocková Melee, stupňující se od jemnosti k nářezu a postupně se rozlévající do šířky a mohutnosti rozvodněné řeky.

Russian Circles - Geneva | Foto: Suicide Squeeze

Album půlí křehká Hexed All, která jako jediná skladba na Geneva nedospěje k metalovému infernu, ale celou dobu se zvolna odvíjí od přediva smyčců a kytarových vazeb. Na rozdíl od denervujícího skřípotu z úvodní písně tady ale housle a viola působí jako poněkud přežité klišé. To další vrchol desky, od začátku zuřící bestie Malko svými rozrůzněnými rytmy, riffovou smrští a kytarovým hlukem dokazuje, že sofistikovanost je možná i v té nejvíc heavy části expresivního spektra.

Na závěr Russian Circles přichystali dvě opravdu epické klády. Osmiminutová When the Mountain Comes to Muhammad je nejpestřejší skladbou na albu. Střídavě nabírá a ubírá na síle, aby se po finální bouři téměř vypařila. A desetiminutová Philos pak nastolí patetičtější, pastorální tón, který sugeruje pocit smíření.

Russian Circles | Foto: Chris Strong

Russian Circles jsou na svůj žánr nezvykle malým tělesem. Kytarista Mike Sullivan a bicmen Dave Turncrantz přibrali do stálé sestavy dosud jen hostujícího basistu Briana Cooka ze spřátelených These Arms Are Snakes. V tomto triu se jim daří vytvářet masivní a barevný sound - a podařilo se jim natočit (přes mírné výtky) i jejich zatím nejlepší album.

Robert Candra Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme